Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Gomiddag!

Börjar dagens inlägg med en bugaboofråga. Finns det en ny och gammal rosa i fleece? Jag tycker mig har sett två olika färgnyanser. En lite mer klatchig (skarp) och en som drar mer åt laxrosa. Svårt att beskriva. Men vad jag undrar är vilken är den nyare?

Finns det bara canvas att köpa numer om man ska köpa nytt? Kidzshop har bara en variant vad jag kan se och det framgår ju inte vad det är för material. Känner mig förvirrad eftersom jag inte hänger med i svängarna.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 16:00:54 följande:
    Nu kom jag på vad jag skulle svara på; det var ju Aserehts fråga om rosa toppset. Den gamla rosa fanns bara i fleece och den var ganska ljus rosa men absolut inte mot laxrosa. Riktigt snygg rosa tycker jag när vi nu pratar om barnvagn som användningsområde. Den nyare rosa finns i både fleece och canvas och är mera knallig cerise. Också snygg men jag gillar den gamla bäst förutom att den är i fleece... Ja, du fattar
    Men då var jag inte ute och cyklade då. Jag tyckte mig ha sett en ljusare (den jag kallade laxrosa men det stämmer inte riktigt, hittade bara inget bra att jämföra med) och den mer knalliga bubbelgumsrosa. Jag tror spontant jag gillar den nya lite knalliga bättre + att den passar bättre ihop med resten färgmässigt. Är lite sugen på ett sånt.

Måsten just nu är röd sufflett och så orange och rosa topset eller bara sufflett. Kan inte den där skatteåtebäringen komma snart! Jag vill shoppa, min man tyckte att jag kunde spendera "min del" på något till mig. *s* Då blir det sånt. :D
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 16:17:56 följande:
    Äntligen en vettig man!
    Jodå, han har sina stunder.

Men han tycker inte att barnprylar är till mig eg. Fast det skiter jag i.
  • Asereht

Någon som vet någon sida där man kan köpa skal med matchadne bakgrundsbild till iphone? Såg sånt innan jag skaffade fånen och nu kommer jag inte alls ihåg var och i vilket sammanhang den länkades. http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpic0oup.png

Nu har jag snöat in på det där med rosa topset. Jag är riktigt sugen på det. Eg är jag inte någon "rosa person" men min skötväska går i beige, brun, orange och rosa så det är kul att matcha de färgerna.

Vill ha de blommiga briodynorna i rött och brunt också så jag kan matcha där med. Helst skulle jag vilja ha båda de blommiga fleecepåsarna med. {#lang_emotions_dreamer} Det är väldigt kostsamt att matcha...http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpskmap3.png

• Asereht

Frk S, kanske det går att köpa en billig uj klädsel och justera den där det behövs? Såna ser man ju iaf lite då och då.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 21:15:43 följande:
    Vad menar du med matchande bakgrundsbild? Jag hajar inte riktigt...
    Hittade! Kom på att det nog var på sb jag läst och det var det.

Så här menade jag:  www.bluebox.se/bilder/varor/a05005_3.jpg

Jag är lite töntig men jag gillar bakgrunder, teman och liknande.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-29 21:21:41 följande:
    Jag måste säga att det där melodifestivalsjoxet inte alls är min grej... Idag har jag varit såå duktig. Först gammeldags marknad, sen hem och sytt som en tok. Sytt klart vagnsåbäket, så nu ska jag bara montera ihop det sista och sen be de hämta den, sen trillar det in lite söta slantar därifrån. Sen har jag fållat upp jeans åt Grannen, lagat tre par jeans åt Elric, pillat i resår i två par byxor åt honom, tvättat, fållat upp och strukit Elrics frack och sytt klart en mössa som legat halvklar i sisådär två år. Puh.. Borde verkligen städa också, men det får väl bli en akutstädning i morgon efter morsdagsmiddag hos min mor. Pissväder ute förresten, var är sommaren?
    Jag har inte sett en minut av skiten. Tycker det blivit så dåligt. Förr tyckte jag att det var lite kul men nu...orka som dottern skulle uttryckt det.

Önskar jag kunde vara lika energisk och handlingskraftig. Själv surar jag mest för att jag inte har kantband och för att jag inte kan komma till ett ställe som säljer förren till slutet av veckan siom kommer.

Vill gärna se kort på vagnen som fixats.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-29 21:49:54 följande:
    jag tyckte det var jätte snyggt!
    Eller hur!  Hur kul är det med svart bakgrund liksom.

Dessutom är det Van Gogh ju! *muttrar om folk som inte förstår sig på konst* 
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11