Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-01-14 08:59:50 följande:

Jag sitter och letar begagnad studentlitteratur på blocket och andra marknadsplatser. Vad tröttsamt det är att maila och fråga om böckerna finns kvar, vilket skick och vilken upplaga, och framför allt att försöka bedöma hur man får bästa dealen när det finns några böcker här och några där och man inte vet hur det blir med samfrakt osv.

Så är det när man är snål, då får man slita

Jag vet. Det brukar sluta med att jag köper böckerna nya istället. Fruktansvärt oekonomiskt. Till våren har jag i alla fall hittat 3 begagnade böcker *nöjd*
    Nu skulle jag bara vilja hitta den tjockaste och dyraste boken, men det verkar svårt. Ingen som sitter på Billstein, Liebeskind & Lott, A problemsolving approach to Mathematics for Elementary School Teachers och vill bli av med den?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag VILL ha den här tröjan
    http://kidzshop.jetshop.se/pub_images/medium/226t_5919.jpg

men 400 är jag för snål för att betala och jag hittar den inte på rea i Elrics storlek *surar*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 14:51:59 följande:
    vilka har "bytt" vagnar med varandra i denna gemenskap? ovh vad?

Jag har en pippivagn a la Nif
    (och en bee+ sufflett a la Zasata)
    Jag har haft Aserehts Rollerbug och har FrkS´s Frog.
    Lindadjo har haft en Brio som var min, och har en Emmaljunga sulky som var min
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-14 19:58:19 följande:
    Jupp, gamla chassit rules. Men köp Nifs Frog när hon lagat den, rätt vagn till rätt pengar!
    Den är lagad för länge seeeeen Jag köpte ju en skräp-race och stal delar till diverse. Seldelar till buggan och hjul till Sittyn. Sen sålde jag Racen dyrare än jag köpt den
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 19:21:22 följande:
    Hur gamal är du? *nyfiken* hur gamla är ni andra?! Nif och zasatA är nästan inte torra bakom öronen har jag för mig
    Hm. Du är väl inte så mycket äldre än mig? Jag är faktiskt himla mycket äldre än Zasata. jag är född -85, men snart fyller jag 24 igen. *åldersnoja*
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 15:01:31 följande:
    vilken rb, hon hade ju haft ett gäng ;)
    En svart.
  • Nifelheim

Vet du Pruss?? Jag har en denim-klädsel i min klädkammare

• Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 20:38:47 följande:
    GAAAAAH!!!! det säger du NU
    Ligg och sitt???
    Bara sitt, men toppset också
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 20:42:02 följande:
    *andnöd* slänger blick på Frk S......hur ska jag tänka NU?! Vad göra?
    Kan man slänga över handtaget på frogen oxå och få de stora hjulen fram?
    Yes, det kan man. Fast denimklädseln är jag faktiskt inte hundra på att jag törs släppa helt. Jag tror att mitt hjärta skulle stanna då.... men jag kan fundera över natten på det.
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-01-14 20:43:28 följande:
    Yes, det kan man. Fast denimklädseln är jag faktiskt inte hundra på att jag törs släppa helt. Jag tror att mitt hjärta skulle stanna då.... men jag kan fundera över natten på det.
    Eller så kan du förvalta den tills jag förhoppningsvis behöver den igen
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11