Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Lexis skrev 2011-02-14 19:29:30 följande:
    Skönt att jag inte är ensam om en jättebebis som växer så det knakar!
    Kul att ni la märke till E's hår, haha riktig kaluffs det där! Första min mamma sa när hon såg honom var "Men herregud var mycket hååår!!" haha.

Och nu till något helt annat. Det vill säga, barnvagnar.
    Jag måste tyvärr utesluta bugaboon pga höjden, kommer inte funka med ryggen
    Funderar fortfarande på Brio Sing men jag vet inte, hade nog velat ha en bugaboo ändå
    Det som är så bra med bugaboo är ju att den är så lättkörd. Säkert bra mycket mer lättkörd än en Brio! Och lättare viktmässigt med.
    Hur ofta lyfter du ur och i sonen i vagnen?
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-14 20:32:30 följande:
    Hade ni någon inkomst av tjänst då? Du var väl f-ledig eller?

Jaja, tycker iaf att 1100:- låter sjukt dyrt för en 15-timmarsplacering när båda är arbetslösa. Nåja, inget jag kan göra något åt i alla fall, bara funderade som sagt.
    Låter mycket för mig med, med tanke på att det är det vi betalar för Zebastian, och vi jobbar båda två.
    Vet inte hur det är på alla ställen, men här kostar det samma oavsett hur länge man har de på dagis. 15 timmar eller 40 timmar i veckan, kostar samma. 5 timmar i veckan, kostar oxå samma.
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-14 20:34:52 följande:
    Skolan ska vara gratis, så det är nog fritidstiden ni betalar för.
    Gissar det. Önskar jag bara kunde ha honom på skolan, vilken önske-arbetstid det hade varit 8.30-13.00 varje vardag! Yes!!!! (Skolan börjar 8.15 och slutar 13.15 här hos oss.)
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-14 20:39:32 följande:
    Hos oss går förskoleklassen 8-11. De som är kvar sedan är automatiskt fritidsbarn dvs förskolebarnen som inte har fritids äter inte lunch. Storbusen som går i 2:an har skoltid mellan 8-13.10. Han äter förstås lunch på skoltid.
    Här äter de lunch, såklart eftersom de går till 13.15. Tänk så olika det ska vara överallt!
    Det jag önskar mest av allt är att man hade kunnat få dela upp såna 15 timmarsbarn som man vill. Jag hade ju föredragit att ha Zebbe på dagis 3 dagar i veckan, och 5 timmar varje gång, istället för 3 timmar varje dag. Det kommer ju bli jättejobbigt. Jag kommer ju få hämta de på olika tider Först Zebastian kl 11 och sen Daniel kl 13. Vilket spring det kommer bli. Stackars lilla bebis Varje dag... kommer nog inte orka, det kommer garanterat sluta med att Zebbe får vara hemma och terrorisera istället.
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-14 20:46:36 följande:
    Gissa varför jag har alla mina "hemma" Tre barn med olika tider som ska hämtas och lämnas med liten i släptåg. Det hade varit jobbigt nog om jag inte var tvungen att ta bussen.
    Ja, det kommer ju bli så... Bara synd att jag inte kan ha Daniel hemma då med, han börjar ju 1:an i augusti, precis när bebisen kommer. Annars hade de ju kunnat leka med varandra, men skolplikten kallar ju trots allt. Stackars Daniel kommer tycka det är så orättvist att han måste till skolan när vi andra får vara hemma.

Tycker inte din äldsta det?
  • Lindadjo

God morgon... fast så mycket morgon är det ju kanske inte längre. Jag har varit på mvc, och sen hämtade jag ut paketet från Fröken småland. Åhhhh, helt perfekt ju! Suffletten var ju lite blekt som du sa, men topsettet såg ju riktigt fräscht ut! Är du säker på att du skickat rätt? Den kan jag ju inte sprätta upp heller!!!! Du är en ängel, och får jag till det här med suffletterna så ska jag skicka en färdigsydd åt dig sen, som  tack för hjälpen . Nu har jag ju mönster till både frog och cameleon Måste köpa såna där cameleonspännen bara (tummen ur!).
    Det är iskallt här idag, jag höll på att frysa ihjäl när jag gick hem från stan. Det är ju bara -8 grader, men den vinden!!!!!! Brrrrrr....

Fast jag fick ett mms från syrran i morse, deras termometer är bara graderad till -30, och jag kan säga att strecket var långt under det! Där snackar vi kallt!!!! Måste varit minst -35 iallafall.

Det här med dagis och fritids och allt, jag har inget emot att betala, det gör jag så gärna. Tycker oxå att det är riktigt billigt med tanke på vad man får! MEN det jag stör mig på är det här med 15h-barnen. Att man inte får välja mer fritt hur man vill ha de timmarna.
    Visst, inga problem att låta Zebbe vara hemma, men det dumma är ju att han kommer ifrån allt då. Sen när han ska börja igen, efter att ha varit hemma ett år, ska ha ju direkt till skolan!!!! Det blir ju en jätteomställning, och så kommer han inte känna någon i sin nya klass. Tänker bara på hur bra det gick att få in Daniel i skolan, alla hans dagiskompisar kom till samma klass, och de har jätteroligt.
    Det känns svårt att besluta det här faktiskt Obestämd.

Asereht: Här är det oxå fritids till 12 år. Tycker oxå att 9 år är på tok för ungt för att få så mycket ansvar! Speciellt om barnet i fråga är ett omoget sådant, som min Daniel tex. Inte en chans i världen att jag skulle släppa lös honom själv om bara 2 år!!!! Ge honom en nyckel och be honom gå hem!?!?! NO WAY!!!

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-15 10:31:34 följande:
    P.S. Du vet att Frk S inte har någon bugga längre va förutom been?
    Har hon inte????!!! Chockad!!!!!!!

Jaja, då kan hon ju inte få någon sufflett, jag får väl skicka den till dig istället då
  • Lindadjo

Det känns iallafall som de måste vara lättare att sy än de där vindskydden jag fick sy till "alla" i p&t-tråden.

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-15 10:36:44 följande:
    Om hon inte har en hemlig undanstoppad i någon garderob och leker med i smyg så har jag förstått att det är rensat på den fronten.

Om du inte vill sprätta delar så hojtar du till om du vill ha färdigritade mönster.
    Jag är faktiskt expert på att rita av mönster utan att sprätta sönder det befintliga. Mest pga att jag tycker att det är extremt jobbigt och tråkigt att sprätta Det är det värsta jag vet tror jag.
    Men just frog-sufletten är jag inte det minsta rädd om. Urk! Kräks 
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-15 10:37:54 följande:
    frågan är om jag ska vänta med att kiss and tell innan det kommit hitåt och eftersom det "hittades" norr om staden och det är lite waise på vägarna fortfarande så kan det ta till helgen innan min käääära sambo vill hämta det dock har jag försäkrat säljaren om att vi är/var på jakt efter just ett sådannt bord och att vi kommer köpa det. Stod i annonsen att det var lite skavanker men det är sådant material att om vi köper ett sprojlers så kommer T hacka i det på noll tid och då är det skönare om det redan finns lite skönhetsfel...som med beg vagnar... första repan skulle knäcka mig t o t a l t

Lindajo -  så skicka en camsuffla hitåt istället för till småland (ironi) VART bor syster yster ? Nordpolen?
    Nu måste du ju berätta! nu blev ju jag oxå nyfiken! Vad är det för köksbord?!

Japp, lovar, innan jag ens testat sy en endaste en att jag ska skicka camsufflor till ALLA som vill ha en

...och systeryster bor inte allt för långt från nordpolen . Norra norrlands inland. The land of my rooths!

Nu ska jag passa på, är barnlös fram till kl 13... så nu susar jag upp till kalla övervåningen och ser om jag får ut något mönster ur grodans suffla. Börjar med den som jag har, camen tar jag sen när jag har möjlighet att testa den på vagnen... måste ju införskaffa de där nedrans grejerna först.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11