K*B*N, pratar del 11
Har ni sett dessa tidigare, smart nyhet för mig!
Slide On www.zipclip.se/default.asp
Har ni sett dessa tidigare, smart nyhet för mig!
Slide On www.zipclip.se/default.asp
Passau, det låter helt sjukt. Vuxna människor som beter sig så! Vet ni varför de vill ha bort er, för visst var det väl både du och din bror?
Stor stor kram!
Prus, håller tummarna!
Lindadjo, spännande med tatuering!
Här gick inskolningsdag 1 bra. Men jag är helt slut nu... Dessvärre har jag massor att göra nu när liten somnat, men kanske att jag borde sova istället för alla måsten. Sovit uruselt många nätter nu..
Det blir inte som man tänkt sig. Jag kraxar som en kråka och har jätte ont i halsen så maken fick ta dagisinskolningen idag. Kunde inte med att komma och knappt kunna prata. Sen fick jag sova lite i morse vilket var otroligt skönt. Han sover illa igen, liten.. Och det innebär att jag inte sover bra heller, han vill äta med två timmar emellan, natten igenom och så tar det nog en timme för mig att somna om ordentligt, så jag sover en timme här och en timme där. Det är väl därför den här jäkla förkylningen är sämre igen gissar jag... Igår var jag även helt stirrig och uppstressad på kvällen, det är för mycket just nu och behöver skriva en ny ansökan till vb, men jag kan inte tänka tillräckligt och behöver lite lugn och ro för att kunna koncentrera mig så att det blir läsligt. Men när hela huvudet snurrar och man inte kan tänka. Behöver sova för att "komma ikapp". Bläh. Har två veckor på mig, men vardagarna har jag hitills inte fått vara sig ork elller ro på kvällen när alla sover, så får se i helgen om jag orkar.
Tvätt... Ja, här är det för det mesta två tvättar om dan, ibland fler. Kan hänga två maskiner tvätt, men sen blir det tumlaren, som jag försöker att inte köra så ofta...
Men vi tvättar alltid barnens kläder minst ett byte per dag i och med sonens allergier. Även pyjamaser tvättas oftast dagligen då det spills och snoras på dem. Och så litens kläder och alltid ny tröja på mig minst en om dan, beror på Lukt och om man ska iväg.. Liten kräks en del...
Men jag försöker så gott det går göra som fröken småland, att hålla undan tvättbergen. Men det är inte lätt. Det knasiga är att jag faktiskt tycker att det är ok att tvätta, men beror lite på vad det är. Alltså fina kläder är kul att tvätta, barnens kläder är roliga att tvätta med andra ord. Men de plaggen de har som jag inte riktigt gillar (ärvt fått osv) de är inte lika roliga att tvätta. Så så konstig är jag.
Tvättmaskinen strejkade dock i förr går så jag trodde vi skulle få köpa ny. Vi klarar oss nog inte mer än ett par dagar utan.
Fyndade en BäraBarn ringsjal häromdagen, men inte fått den än. Någon här som använt? Tänkte det kunde vara smidigt vid hämtning/lämning på dagis bla. Sen vill jag testa och se om det går att amma i också.
Lokatt, håller med övriga om bostad. Byt inte, bättre att bo trångt tills ni hittar "rätt". Vi fick typ konstaterandet att vi skulle bygga ut när jag var gravid med liten av svärisarna...
Då bor vi på 140 kvm, har fyra sovrum, ett vardagsrum, men ett sovrum har vi som arbets/sy/gästrum/lagerlokal just nu. Men bygga ut? Ok, vi kanske inte har ett ledigt gästrum när vi får besök, men antingen får de låna någon av barnens rum eller så får väl gästerna ligga på madrasser i vardagsrummet? Vi kan väl fasen inte ha ett hus med stående gästrum?!?
Jahopp, svaret på din fråga om hur det går på dagis. Killen är glad och tycker det är fantastiskt kul att ha pappa för sig själv. Så pappa fick typ "här gungar du med x".
Men annars... Tja, har två helt otroligt griniga och skrikiga barn som inte mår bra. Men om hela "äran" är dagis vet jag inte... Dock kom han därifrån med en illröd fläck kinden igår - kontakt. Men nu är halva ungen prickig och eksemig... Så något har han fått i sig, men vad?! Och när. Sannorlikheten att det är dagis är stor, för på 3 år har vi bara "lyckats" kanske 10 gånger och nu är det två dagar i rad...