Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Stackars liten då. Hjärnan är ju "upphängd" inne i skallen, så även om man slår i bakhuvudet så skvalpar den runt och slår även i fram i pannan vid en rejäl smäll. Alltså kan hon ha fått ont även framme även om hon ramlade bakåt.

Som Nif sa så får du ha koll på andningen och att det går att väcka henne då och då. Kolla även pupillerna om de är lika stora och reagerar likadant på ljus (drar ihop sig). Verkar det okej så är det bara att avvakta.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

passau: Mysigt även om det är mycket jobb. Jag vill ha ett nytt hus att boa in mig i!

Tant P: Åhh, snusa bebis. Lyllos dig!!

Fröken S: Lycka till med opponeringarna. Jag tycker att det är bra med konstruktiv kritik, även om jag egentligen har jättesvårt att ta till mig den.

Igår badade vi småttingarna och la dem i varsin säng vid 21-tiden och först 8 vaknade Vendel! Wow! Vemund strulade runt lite vid 9-tiden och vid halv 11 gick vi upp han och jag. *trött mamma*

Nif: Hoppas allt gick vägen! Kyss

• Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-01-16 14:18:45 följande:
    Varför sover då inte Vipera?
    För att han sitter uppe halva nätterna och surfar eller ser film och sen är det han som tar Vendel på morgnarna. *skyll sig själv liksom* Jag skyller på att jag är gravid och inte ooorkar gå upp vid 8. Så länge Vemund sover så sover jag.

Jobbigt att du inte får sova klokt heller. Trösten är väl att det vänder om några veckor, eller månader eller år.. Vendel var ju så, han vägrade sova i egen säng förrän han var typ 2-3 (minns inte längre) men det var jobbigt att aldrig få ha sin säng - eller kropp - i fred på flera år. Hoppas du får vila lite när maken kommer hem.
  • Ekorrfamiljen

Äsch, det är väl bra att ha "mys" ett par dagar före äl också, då blir det en lillasyster ju!

• Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2011-01-16 17:07:41 följande:
    Om inte annat så är det ju rätt trevligt med mys
    Men preciiiis!
  • Ekorrfamiljen
    Angel Gbg skrev 2011-01-16 18:04:04 följande:
    <---- minns inte vad ni pratar om... mys?
    Grannyran!
  • Ekorrfamiljen
    Angel Gbg skrev 2011-01-16 18:13:53 följande:
    Tänkte mer i termerna hur gjorde man när man "mös" med en man.... varit ensam FÖR länge
    Ahaaa.. Nja, det är väl det vanliga; du ner på rygg, se till att mannen ligger på mage, PÅ dig.. typ!
  • Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2011-01-16 21:10:28 följande:
    Det räcker väl att HAN vet hur man gör?
    Jag menar ju det! Skrattande
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11