Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-08-26 10:46:46 följande:
    Jag orkar inte! Vemund är sjuk (för första gången i sitt unga liv tror jag) och vägrar äta och sova. Han gallskriker och vill inte vara i famnen, inte på golvet, inte i sängen och inte i vagnen.. Aaaaahhhhh! Inget jag gör hjälper. Han är förmodligen pruttrött men vägrar sova.. *suck*
    Ge honom till Vipera och åk till stan och shoppa! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Fröken Småland

Lilleman: Varför skall vi till doktorn?
    Jag: För att mamma är förkyld i tissetrollet (snippan).
    Lilleman: Jahaaaa. Men... hur hostar man med tissetrollet?

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-08-27 08:26:18 följande:
    hum en snabb fråga, besällt en kakhi suflett till bee+.. men fudnerar på topsett till cam.. blått 50% nytt.. Ja eller nej? då är det med suflett va? Tänkte om det dyker upp  någon billig vagn Oskyldig
    Det är komplett med sufflett, sittdelsöverdrag och liggdelslock. Men njäe... Det dyker nog upp fler när/om du skaffar dig en vagn

Är det rea även på Bee-suffletter? Oskyldig
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-08-27 08:44:06 följande:
    ja fanns en kvar :D men inte bestämmt mig än 50spänn frakt så blir 300kr... :-s
    Var? Bara sand?
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-08-27 09:04:56 följande:
    Nu är jag ägare av en CAM! Men sökes vinterhjul.... och vanliga framhjul med... Nån av er som har hjul liggandes? dessa var lite rostiga. Skall hämtas i morgon
    Grattis!
  • Fröken Småland

Lycka till idag Lokatt! Och får vi snart en rapport om hur det går i skolan? Själv är jag urstressad men har testat tekniken så den verkar sitta i alla fall. Det finns ett forum för vår grupp och där sitter det en massa pluggisar som redan är helt pålästa och insatta och frågar superintelligenta frågor om saker som jag inte ens har tänkt på vilket ger en galen prestationsångest. Fast jag får ju veta massor genom att kolla lite där men jag är skitnervös för att det inte kommer att funka med lilleman hemma och föreläsningar med obligatorisk närvaro. Jag skall i ärlighetens namn säga att jag trodde att man kunde kolla då och då på föreläsningar och sen mest läsa i böckerna (som jag inte har ännu!!!) men det är föreläsningar flera dagar i veckan, ibland alla dagarna, och flera timmar *panik*. Och igår var Telia-killarna ute och felsökte då mitt ADSL inte funkar som det skall och de hittade ett fel på linjen samt de tror även att routern kan vara knas med så jag köper en ny idag. Men huvudsaken är att det funkar, även om det inte funkar trådlöst. Nu tror vi att det är OK, men internetleverantören kan mäta att det fortfarande inte är optimalt *håller tummarna*.

Har gjort ett fyraveckors schema nu till dagis som jag hoppas kommer att hålla; dvs att inte en massa schemaändringar görs från skolan. Den 14-16/9 skall jag på första träffen i Falun och har roligt nog lyckats ordna samåkning då jag upptäckte på klasslistan att det var två tjejer (faktistk också i min aktningsvärda ålder) från Värnamo som skall gå första terminen tillsammans med mig och det blir ju riktigt trevligt både med sällskap och att dela bensinnotan. Sen har jag hittat boende också för de två nätterna som vi skall sova där och det är en privatlägenhet nära högskolan via turistbyrån som jag och en av Värnamotjejerna bor i. Den andra tjejen har frinätter på Scandic och passar på att lyxa till det när hon är barnledig. Övernattningen för oss kostar 290 kr/bädd men man får hela lägenheten även om man bokar själv så man slipper bo med någon galning. På vandrarhemmet i Falun, ett ombyggt fängelse, kostar det 210 kr men då får man dela rum med en eller flera så jag tycker att jag har gjort ett kap Dessutom var jag sent ute så fängelset var fullbokat Oskyldig

Ja, det var en liten rapport från det som kretsar i mitt huvud konstant just nu. Jag går in och läser då och då men drar mig lite för att svara då det oftast är på telefonen och det är så drygt att skriva något vettigt med den. Shoppingen blir ju lite lidande också när man tänker på annat så nu har lilleman inga vinterkläder då jag fick för mig att de jag hade inte var bra så de har jag sålt. Vad hittar man på tro?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11