Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Asereht: Filten blev superfin, som vanligt när du är i farten!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Lindex - here I come!

Asereht: Jag läste och chockerades.. Sen såg jag att du skrivit från fånen. Föda!! Jag är också lite rädd att inte hinna in nästa gång. Hann vara på fl 1h och 20 min med Vendel och sen krympte det till 39 min med Vemund. Om vi får det huset vi tittat på så har vi en halvtimmes bilresa till förlossningen, mot max 10 min nu. Jag kommer ju att kasta mig i bilen vid första värken typ.

*hoppas också på en töis den här gången, jag är också i minoritet*

• Ekorrfamiljen

Jag var jätteglad över att det var den orange Fix-jackan som var på rea för jag har gått och klämt på den sedan jag såg den första gången i höstas. Det blev en så'n i nästa storlek (92) till Vemund + en FIx-overall också den i 92, blårutig (gillar som bekant inte heller rutor) men för det priset så! Vemund har redan ett par bruna termobyxor med orange foder, strl 92, som kommer att bli jättefint ihop med den orange jackan nästa vinter. Ungarna fick varsin pepparkakströja också och nu funderar jag på om jag skulle köpa en body med pepparkakor till bebben också.. Äsch, ekonomin säger att jag får avstå den, men det hade ju varit gulligt att matcha alla tre nästa jul. (De kommer att hata mig när de blir stora och ser tillbaka på bilder från den tiden. )

• Ekorrfamiljen

Där jag har handlat hittills så slår de in den exakta summan, även om det är exv. 99,35:- Låter skumt att dra en hel 50-öring extra, den är ju inte hennes liksom.

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2011-01-21 18:24:14 följande:
    Hämtat nya vagnen!!! Nu examenskalas för sys!
    Hejja! Kul med ny vagn! Gratta syrran!
  • Ekorrfamiljen

Angående de vagnarna blir mitt svar kort och gott; Jag vet inte ett sk*t om någon av dem!

• Ekorrfamiljen

Med Tin tog det cirka 9 timmar från vattenavgång (som det hela startade med).
    Med Saga tog det 14 dagar, från vattenavgång, men när de etablerade värkarna var igång tog det 11 timmar.  Båda med EDA.
    Med Vendel tog det ungefär 6 timmar från första riktiga värken, vattnet gick när han gled ut. Bara TENS och lustgas.
    Med Vemund tog det 4,5 timme från att vattnet gick (som jag trodde, det var bara yttre hinnorna). Jag var öppen 5 cm när bm ville sätta skalpelektrod, då gick inre hinnorna sönder, jag öppnades de sista 5 cm och så kom jordens krystvärk och huvudet kom ut. 2 minuter senare var resten av Vemund också ute. TENS och lustgas även denna gång.

De värkar jag hade med honom var bara 45 sekunder långa och kom var 3:e minut från början. Bm tyckte att vi skulle stanna hemma men jag är glad att jag stod på mig och åkte in trots att de aldrig blev längre. Det enda var att det blev 2 minuter mellan bara.

Hoppas att det går någorlunda fort nästa gång också, men jag vill hemskt gärna hinna in så jag får lustgas.

• Ekorrfamiljen

Usch, stackars Vemund. Han har ju börjat gå och det är långtifrån stadigt. Han har blåmärken i hela rumpan och på knäna efter alla fall och dessutom har hans storebror (inte Tin) kastat ett flygplan i huvudet på honom så han har ett sår där. Häromdagen lyckades han själv (med lite hjälp av en viss storebror) ramla framåt medan han höll i en penna (som han inte fick ha) så nu har han ett sår i pannan också. Jag är bara glad att den inte träffade ögat! Jag har hjärtat i halsgropen mest hela tiden, men han måste ju få pröva sina vingar - eller ben då - också. Man kan ju inte vaddera både hemmet och ungen.. Snart är det dags för en till som ska vingla fram. Jag hoppas att mina nerver håller... Tungan ute

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11