Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

passau: Que?

Asereht: Jag tycker att den rosa är finast, men så är jag ju kär i rosa också!

Överlevde tandläkaren som ni ser, men bedövningen tog inte förrän allt var klart och jag skulle gå därifrån, så nu sitter jag med halva underkäken, tungan och vänster öra bedövade.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Vad kul med alla bebisframsteg här i tråden!

Söt Ase-nöffe!

Vemund hittade några rena tvättlappar som ska vikas på min säng i morse. Han tog en av dem, förde den ordentligt till näsan och snöt sig ljudligt.

Kavat: Stackars liten. Hoppas att njurarna ser okej ut!!

Var på sta'n nyss för att göra lite ärenden och föra över pengar på banken eftersom en kompis har betalat för sina TW-saker. Innan dess skulle jag kolla mitt kontoutdrag och då snor bankomaten kortet. Jag går in på banken för att höra varför och då kommer jag på att maken har mitt körkort. Åkte hem och surade istället.

• Ekorrfamiljen

Kavat: Jag vet allt om hur bra man (inte) fungerar med sömnbrist - lider med dig!! Hoppas det ljusnar nu. Här gick det också så långt att jag inte kan sova ens när jag har chansen. Skumt! Kram!

• Ekorrfamiljen

NU kom jag på varför bankomaten snodde kortet. Giltighetstiden hade ju gått ut! Problemet är bara att jag inte fått något nytt kort. Kan inte beställa via hemsidan (Swedbank) är det någon som vet hur man gör? Annars är det ju bara att knata in till banken imorgon, men jag tänkte att det skulle vara smidigt att fixa det via nätet.

• Ekorrfamiljen

Tack för råd om kortet. Blir en tur in till banken idag och så måste jag *suck* kontakta kvinnan som övertog min lägenhet och fråga om hon fått något av min post. Adressändringen gick visst inte igenom hela vägen.

*blir snurrig av förklaringen om debitering* Hmm, ska nog inte öppna eget om jag inte får Frk S som revisor.

Kul att läsa era namnförslag. Av Tant Ps så gillar jag alla utom Kåre (men det är nog för att jag känt en Kåre en gång och han.. nää..) Jack börjar visst komma mer och mer och där kan man ju få lite negativa vibbar, men gillar man namnet så kör ändå! Min majmammekompis fick en söt liten Jack för något år sedan.

Överlag så gillar jag inte namn som betyder något annat kan vi säga. Saga är väl undantaget.

• Ekorrfamiljen

Okej, Tuva är vackert också, men det finns inte med i Isfolket. Däremot Tula och Vinga. Men nej, här är det en Villemo som gäller, om nu maken kan göra töisar. Han har ju inte lyckats så bra hittills, om man säger så. Obestämd

Jag tycker att Milius var ett jättefint namn!!

• Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-02-03 13:27:14 följande:
    Och jag tycker passau, tant P och fr S har VÄLDIGT bra namnsmak.
    Maja och Klara hade mina två senaste nog hetat om det blivit töser Hjärta

Ekorren, och jag vet fler undantag på namn som betyder saker som JAG gillar.  
    Jamen okej då! Det är också gulligt.
  • Ekorrfamiljen

Vi hängde inte med i budgivningen på det huset i Klinte. Det var alldeles för mycket fix som behövs. Det är t.ex. gamla elledningar, spännpapp på väggarna (som gått sönder) och mögel/fukt i källaren. Synd, för själva huset var ju kanonfint och det hade passat oss perfekt annars.

Vi flyttar antingen till Klinte eller bor kvar i sta'n, vill inte bo på landet med dåliga kommunala färdmedel (när jag inte har bil) och utan tillgång till åtminstone en kvartersbutik.

• Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2011-02-03 14:24:43 följande:
    Var in o kikade o budningen på det verkar stiga.

Kan ni inte bygga ut då? På hemnet finns tyg inga hus i stan till salu!
    1. Jag vill inte bo kvar på den här gatan!
    2. Jag vill absolut inte ha en damm i trädgården!!
    3. Planlösningen i det här huset är så dum så det går inte att göra någon vettig rumsindelning även om man vill. (Dessutom FÅR vi inte bygga ut mer här.)
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11