Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-09-01 12:22:20 följande:
    Frk S - tog blodproverna i torsdags och imorgon är det UL men får vad jag förstod av BM svaren på ALLT, de som dem tar prover på då...
    Ja, det stämmer. De gör ju en sammanvägning av de båda resultaten och sen får man en riskbedömning utifrån det. Jag gjorde KUB med lilleman och fick halvdåliga siffror på NUPP men jättebra på blodprovet så min sammanvägda risk för kromosomavvikelser blev ändå låg. Och dessutom så ser man ju mycket på t ex hjärta på NUPP-ultraljudet vilket gör att OM det skulle vara en kromosomavvikelse som t ex DS så finns det anledning att tro att det är av den lindrigare sorten utan stor problematik med hjärtfel osv. Det räckte gott och väl för att jag skulle vara lugn resten av graviditeten
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-09-01 13:11:23 följande:
    Sen när jag kan skriva fritt (bebis sovande i sjal) så måste jag skicka en stor eloge till Fröken Småland och Lokatt som börjat plugga!!! Hjärta {#emotions_dlg.flower} Skål
    Så himla modigt tycker jag, det är ju ändå ett rätt stort steg att ta.
    Tack! *livrädd*
  • Fröken Småland

Kavat: de första regnbågarna som kom (som du har) var tok-stora i storlekarna men sen när nästa omgång med den olivgröna kom så blev de mer normala. Nu tycker jag de är tok-stora igen?

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-01 13:44:26 följande:
    Du viskar väl i min inbox innan du säljer någon rolig åkpåse eller så...
    Jag vill gärna veta vad det är för Buggysnuggles... Cool
  • Fröken Småland

Vad fin den randiga var, fast jag hade nog föredragit ränderna på andra hållet. Men är det denim på yttertyget? Jag har ju en massa meter denim som jag inte sytt något av, kanske man skulle...? Och så nån mysig lurv från Rustas filtar som innertyg.

Mamma på vift: klart du skall skriva lite mer! Det blev ingen tur till Borås för mig annars hade jag kommit och våldgästat dig

Angel: klart du är normal! *ringer männen med de vita rockarna*

• Fröken Småland

Asereht: du har sett att det finns en app som väcker när man som som ytligast inom ett visst spann va? Den tycker jag verkar skitbra men jag har inte provat den själv då jag oftast vaknar snortidigt av mig själv.

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-02 11:23:29 följande:
    meh, kronoberg... hum. geografi är inte min grej Drömmer
    Residensstaden i Kronobergs län är Växjö om det hjälper något. Tror bestämt att Ljunby hamnar på den sidan gränsen och det känner du ju till
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-02 12:42:44 följande:
    Hojta till om ni ser en duette, dubbel rio eller dubbel kimi någonstans är ni snälla!
    *lovar*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11