K*B*N, pratar del 11
Asereht: Jag sätter sällan lägre betyg än fulla staplar, men just på leveranstiden så brukar jag dra ned något om det tar lång tid även om säljaren skriver det i sin auktion. För mig handlar det om att beskriva säljaren som vilket företag som helst; och då ger det mig som potentiell köpare en snabb fingervisning om att den här säljaren tar lite längre tid på sig och är i vissa fall därmed inte lika attraktiv. Många av oss som handlar vill ju ha våra saker nuuuu så leveranstiden är av ganska stor vikt. Däremot sänker jag bara en eller max två poäng på den stapeln, beroende på hur lång tid det tog och vad det stod i auktionen. När det gäller kommunikation tror jag aldrig att jag har sänkt. Kan inte komma på varför man skulle göra det om man fått vinnarmail där alla uppgifter står?
Sen tror jag att många köpare drar ned betyget på fraktkostnaden därför att de helt enkelt tycker att frakten är dyr, inte för att de betalat överpris till säljaren (vilket är vad de signalerar när de drar ned betyget för fraktkostnad). Och på den punkten håller jag nog med dig om att genomsnittstraderaren inte är så superbegåvad