• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Häftig läsning Jessika! Grattis! Nalle

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-11-30 15:18:15 följande:
    Vet ni vad? Jag är nästan helt färdig med min uppsats, lite finlir kvar bara och sen skall jag lämna in den. Det innebär att jag har ledig dag imorgon med lilleman på dagis

Ullared någon?
    Solig Sugen, men blir för stressigt tyvärr och har ingen bra barnvakt nu...
    Jag har fått tid till "min" sjukgymnast imorgon så får maken följa med och passa barnen. Hoppas hon kan göra underverk.
  • Kavat
    passau skrev 2010-12-02 08:26:49 följande:

kul med get

typ
    god jul pappa!
    här får du en ...
    du slipper plocka upp om den sket

M fick feber i natt och när ipren började verka blev hon pigg... det vaar inte jag... men maken var uppe med henne och sen somnade hon i vagnen...
    har försökt ringa VC sen igår då jag misstänkte detta redan då iom att syster, mamma och pappa har mycoplasma och jag och maken hostat tills vi fick kväljningar...

men som sagt det går inte att ringa vc och att gå dit med sjuk M och pigg S och vänta bland alla sura pensisar är inte så kul, men vi hade bokad tid till bvc idag för andra twinrix, (vilket M inte kommer få) så jag hoppas dom kan hämta en läkare som kan skriva ut pc iom att vi åker om 13 dgr...

jobbigt värre, ska bli uppsagd på jobbet i morgon förutsätter jag (skit samma då jag har annat att gå till, men d vet han inte) men han ska få betala för all mobbing och all utfrysning mm + att det står i min tjänst att jag ska göra det alla andra gör, skall bli intressant hur han tacklar detta, speciellt iom att han säger upp min i samband med att jag kommer tillbaka från fl... Facket ska ju vara med och jag har vässat knivarna och kommer kasta hej vilt!

Buss på honom! Hejja Passau!
  • Kavat

Love kids seten till halva priset i julkalendern hos guppi idag. Skynda fynda! Dock börjar det bli utplockat i små och stora stl..

• Kavat

Asereht, välkommen till klubben.

Är så less. Gick väl inte så himla bra idag att ha alla 3 och lägga dem. Lilleman hittar på en massa ofog när jag sitter och ammar så nu har han sabbat en dörr genom att sätta in en pinne med en rund knopp i dörrspringan och försökt stänga dörren så det är ett stort runt "hål" i trät på dörren. Blir så himla arg och så blir jag arg för jag blir arg och så blir det bara fel. Sen blir jag förbannad på maken för att han är ute och roar sig medans jag får slita häcken av mig här hemma. För idag har varit en rätt tuff dag. Sen är det ju inte hans fel att han är på julbord på jobbet och att jag skulle varit med, men f-n vad jobbigt det var att veta det idag att man kunde varit någon annanstans och haft trevligt istället för att vara en arg och ledsen mamma. Blä. Nu har jag beklagat mig lite så nu ska jag nog se om jag kan göra av med lite pengar. Demon

• Kavat

Asereht, har inte du en Janome Easyjeans? Eller vad köpte du för något? Nöjd?
    Vet att den saknade Angel köpte en, nöjd?

OL, ni som har, vad ska man ha och är det värt det?

Funderar egentligen på en Janome Easyjeans men det är kanske roligare att köpa en OL om man ändå köper liksom... Och det är ju mest barnkläder som jag kommer sy och laggrejer och gardiner och uppläggningar typ. TIPS?

• Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-12-06 07:46:03 följande:
    Du behöver ändå ha en vanlig maskin utöver en OL. Jag är jättenöjd, har pfaff
    Jag har en Huskystar... Men det är rätt mycket strul med den till och från. Nu har den peppar peppar varit snäll ett tag. Men tråden åker ur armen, övermataren? om man rivstartar och stoppar. Hrm.. Och det ser man inte och så är det trasselsudd... Men men... Handhavarfel kan man ju också kalla det, men så har inga andra maskiner jag kört med betett sig.. Sen fastnar ofta undertråden, men det kanske en rengöring kan hjälpa till med..
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-12-06 11:59:11 följande:
    I veckan var svärmor ned till Örebro för att kolla hur hon läkt efter strålningen och om man fått bort allt eller om nya tumörer uppstått. Igår fick vi besked om att hon är "friskförklarad". Dvs det läker och inga spår av gamla eller nya tumörer. Hon ahr också fått ta bort sonden och kan äta lättare flytande föda. *glad*

Hon kommer fortfarande att kollas var 6:e månad för att man ska hitta eventuella nya tumörbildningar så fort som möjligt. Känns ju bra iaf, ju tidigare man hittar problemet ju bättre.

Själv ska jag till läkaren (igen) imorgon bitti. Min körtel är fortfrarande stor och gör ont. Idag avbokade jag bvc-besök pga att jag är så genomförkyld. Man vill ju inte gärna ut och smitta småbarn. Eftersom vi småpratade lite bvc-sköterskan och jag så berättade jag om min senaste sjukdomshistorik varpå hon trollade fram en läkartid åt mig med en gång. Jag gillar henne!

Igår såg jag något program om en kille som fått en svullen lymfa på halsen. Det visade sig att han hade Hodkins så nu har jag lite av en känslomässig kris. Jag vill gå till doktorn för att detta inte är normalt och för att man måste göra något (vad?). Men samtidigt är jag livrädd att de ska upptäcka att det inte har med mina senaste infektioner att göra utan att det ska visa sig vara en tumör eller sköldkörteln och att det är allvarligt.
    Hjärta
    Hoppas du får bra hjälp imorgon.. Inte bra att bli hypokondriker *känner igen mig själv*

Skönt med bra besked angående svämor.
  • Kavat

ifån eller symaskin, ifån eller symaskin, ifån eller symaskin... *kliar mig i huvudet* Jag har både en mobil och en symaskin, men inte någon bra telefon som man kan leka med eller en symaskin som är bra... Förnuftet säger symaskin, eller?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11