Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Jag känner inte heller av ÄL fast precis som Asereht säger så har jag lite ont ibland men har inte tänkt på att det skulle höra samman med ÄL. Jag tänker oftast att det nog är tarmarna som trycker på ligamenten så det molar lite. Vid mens blöder jag inte särskilt mycket men däremot har jag en helt galen mensvärk. Som rejäla eftervärkar fast konstant i flera dagar Skrikandes. Jag brukar sällan ta något smärtstillande dock eftersom jag gärna vill "spara" dem till migränen (som inte är hormonrelaterad så vitt jag kan bedöma). Migränen går inte att uthärda men det gör mensvärken och jag är så rädd att kroppen slutar respondera på smärtstillande om man tar dem oftare än absolut tvunget. Men med hormonspiralen så har jag inga blödningar alls (och följaktligen i princip ingen värk) så det innebär en stor kvalitetshöjning av mitt liv.

Nu håller jag på att göra slingor, väntar på att skölja bara. En bra sysselsättning att komplettera föreläsningar med . När jag har seminarier (oftast) är det precis som att sitta i ett klassrum och då måste man vara på alerten hela tiden för att kunna svara och diskutera. Men föreläsningarna är inspelade (en del av dem) så att man kan pausa när man vill och kolla igen när man vill. Hittills har jag inte bara sett någon föreläsning utan att samtidigt vika tvätt eller laga något av barnens klädesplagg *effektiv*

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-09-08 09:10:08 följande:
    Jag blir inte alls sån. Känner definitivt av ägglossningen. Dels gör det ont på den sida ägget släpper ifrån och dels blir jag helt "knäpp". K*t som ett djur och läääängtar efter att bli kär och går runt och småmyser åt alla kära människor omkring mig varvat med att vara avundsjuk och tjurig över att "alla andra" har hittat kärleken. Drömmer

Haha, jag gissar att min kropp desperat vill bli befruktad
    Är det då grannen bjuds över på fika? Drömmer
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-08 09:10:05 följande:
    zasata och A, skippa det där med mens istället det är ju ett ***** ofog
    men allvarligt, preventivmedel som tar bort det är ju himla skönt (fast a du ammar väll än iof.)
    Hur gjorde du med preventivmedel förresten?
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-09-08 09:29:21 följande:
    Haha. Tyvärr inte särskilt ofta längre. Eller ja, han är här ofta, men inte i det syftet
    Aj då
    Asereht skrev 2010-09-08 09:58:53 följande:
    Meeeen vad irriterad jag blir! Maken glömde köpa frimärken åt mig igår och jag har inte en enda krona lös här hemma. Hade jag haft kontanter hade jag kunnat knalla ner till macken och köpa men nej då! Behöver 12 spänn! *argh*
    Va?? Menar du att du har gångavstånd till ett inköpsställe?
    Pruseluskan skrev 2010-09-08 10:53:32 följande:
    Om ett test endast är 90% är det då fel på 1:10?
    *dumm i bollen*
    Jupp. Om 90 % stämmer så är det 10% som inte stämmer och det är 10/100 eller 1/10.
  • Fröken Småland

Asereht: Men vilket pucko! Jag tycker du skall knalla ner och prata med mannen ifråga. Dit kan du ju inte släppa ner lillkillen någon mer gång förrän ni har rett ut det här. Men vänta tills du är lugnare och så gå dit med ett stort leende och säg något i stil med: "vet du, min kille han är lite tokig, han tror inte att han får gå här" eller nåt i den stilen. Inte konfrontera, inte provocera, ni skall ju bo tillsammans där möjligen för alltid så det gäller att ha tungan rätt i mun. Och samtidigt göra en utvärdering om mannen ifråga är psykiskt stabil eller om han skall undvikas.

• Fröken Småland

Asereht igen: Har du kollat närmare på p-plåster? Eller varför inte pessar? Visst kräver det lite planering men ni är väl inte sådär tok-spontana? Drömmer

• Fröken Småland

Ekorren: Jag märker att jag dessutom har en tendens till att "skall bara" innan jag sätter mig med böckerna så rätt vad det är så börjar jag väl tok-städa här hemma bara för att slippa plugga

• Fröken Småland

Jag har en väldigt begränsad och tråkig garderob och det blir extra tydligt när jag nu nästa vecka skall ut bland folk; dessutom nytt folk som man helst inte vill göra ett riktigt skabbrävsintryck på. För tillfället när jag inte väger det jag skall så har jag ingen lust att köpa nya kläder, dessutom har jag ingen aning om vad jag skulle köpa då jag tycker allt är fult men det har nog mest att göra med att jag känner mig tjock. I alla fall så köpte jag en ny scarf och fyra par svarta strumpor idag. Det får räcka för att våga sig ut, nu är Fröken Småland upphottad!

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-09-08 13:07:05 följande:
    så då är det större chans att det är fel på testet än att resultatet skulle stämma ?
    Nej, så blir det inte. Om ett test är 90% tillförlitligt så stämmer det i 90 fall av 100, medan det i 10 fall av 100 inte stämmer. Vad är det för test du talar om? KUB? För KUB är bara en bedömning där man beräknar sannolikhet vilket kan ge hur stora avvikelser som helst från gissningen. Däremot MKP skall väl vara 100%?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11