Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Tack för tips Ase!

passau: Nämen, nu ska du inte vara så vrång tycker jag. Du får väl låna några ungar och säga att du måste ha två vagnar till dem? *skojar bara*

Tant P: Men oh så fint!! Rött (och rosa) är alltid rätt, både på dig och tösen.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Haha, minnet är ju bra.. Några dagar innan Vemund skulle bli 2 månader vägde han hela 7430 g!!! Inte ens i närheten av de där 6 kilona jag svamlade om.

Å andra sidan har han bara lagt på sig 6 hekto sedan i somras!! Även det tog jag upp med läkaren idag. Han gick från 3 kurvor över normal, till strax under normal..

Asereht: Gud vad du är gullig!! Jag hoppas att min a-kassa kommer igång snart, de hade iaf fått in alla intyg nu *kors i taket* så då ska du få pengar för vantarna och åtminstone något för resten!!!

Ska bli så skönt att göra sig skuldfri med alla man är skyldig pengar och kunna prata med KF och säga att jag nu kan betala de räkningar som hamnat hos dem.

• Ekorrfamiljen

Jag klarar inte av att sticka, det gör för ont i lederna.. *surar* Tur att man har fina vänner som ställer upp och gör beställningsjobb då och då.

• Ekorrfamiljen

Hörrni, ni som har svar på allt. Vad är rimligt att två arbetslösa småbarnsföräldrar (barnet är drygt 1 år) betalar för en dagisplats om 15 timmar/vecka?

• Ekorrfamiljen

Jo, alltså det är klart, men de måste ju ha en väldans bra a-kassa om de får betala över 1000:- eller vad tror ni? Jag tyckte iaf att det lät sjukt mycket. Själv har jag ungefär 8000:- i a-kassa och betalar 350:- för Vendels 30 timmar (15 av dem är ju gratis.) 

• Ekorrfamiljen

Jag är på Sarah! På din loppis alltså. Har tänkt dra ihop något själv, men inte orkat än. Jag har inte haft några pengar alls så jag hade inte kunnat anmäla mig till Lövsta ens om jag velat! Myllan har ju lokal som inte är dyr (gratis?) att hyra över en helg. Det vet jag flera andra mammor som gjort, både för kalas och loppisar.

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2011-02-14 20:04:31 följande:
    Vi betalade 1260:- för 9h för M förra terminen...
    Hade ni någon inkomst av tjänst då? Du var väl f-ledig eller?

Jaja, tycker iaf att 1100:- låter sjukt dyrt för en 15-timmarsplacering när båda är arbetslösa. Nåja, inget jag kan göra något åt i alla fall, bara funderade som sagt.
  • Ekorrfamiljen

Har fått riktigt grym foglossning av promenaden till och från dagis, så nu var jag tvungen att baka en äppelpaj till tröst.. Ska ta med Fisen ner och se teve, han somnade ju lite ostrategiskt innan maten så nu är han tokpigg. *lovar att ha bättre koll någon annan gång, typ*

• Ekorrfamiljen

Sarah: Jag hyr inte ut, jag har sagt upp kontraktet helt, så jag kan inte boka till rabatterat pris. Hyra får man ju ändå förstås, men det är dyrare. Kan höra runt lite på dagis om någon är intresserad.

Angående dagistider. Här framförde jag önskemålet om 3 dagar per vecka och det lät jättebra tyckte personalen. Vemund kommer då att gå tis-tors 9-14. På så vis får ju han långhelg och slipper byta avdelning varannan måndag då de har planeringsdag. Det är mitt i veckan de har roliga aktiviteter också. *nöjd*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11