Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo: Jag skulle också vilja hänga tvätt på tork ute men det funkar inte så bra när man är pollenallergiker.

Jessika: Spännande! Uppdatera gärna med bilder sen.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2011-06-06 15:20:00 följande:
    Oj, blir du allergisk mot kläderna då? Jobbigt. Jag har ju oxå lite pollenallergi, men det är så lite så det är inte så farligt, behöver bara ta lite nässpray och ev ögondroppar när det är som värst. Men nu har jag slutat med det helt.
    Jo, speciellt lakan (där har man ju näsan hela natten) och handdukar (de suger visst gärna till sig lite extra).. Vill ju inte heller ta något nu när jag är gravid, så det är mycket kli i ögon och näsa nu.
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2011-06-06 19:45:48 följande:

Men jag köpte ögondroppar och näs-spray som är gravidvänliga. Använde samma när jag ammade z när han var liten oxå. Så inte behöver man ju gå runt och snora och gråta hela tiden bara för att man är gravid.

Bara jag som är fånig.. Jag tar inte ens värktabletter nu, fast jag faktiskt skulle behöva.
  • Ekorrfamiljen

Leende: Jag är arbetssökande nu, men borde kanske vara sjukskriven med mina fogar. Egentligen är jag undersköterska och socionom, men uska funkar inte pga värken och soc.tjänsterna som ligger ute nu är bara halvårsvis och det funkar ju inte när jag ska vara f-ledig i sommar.

bohus: Åh, det är min dröm också, att ha ett café, helt opretentiöst och samtidigt ha något kreativt att pyssla med vid sidan av.

Kavat: Jag gillar våra deckardrottningar Anna Jansson, Camilla Läckberg, Viveca Sten och Mari Jungstedt. Liza Marklund har blivit bättre med åren också. Peter Robinson (engelsk) är en ny favorit. Roslund och Hellström (eller vad de nu heter) skriver riktigt bra, men lite otäcka deckare och nykomlingen "Lars Kepler" (pseudonym) skriver kanonbra, men lite blodiga, deckare!

• Ekorrfamiljen

*gravid* Skulle ju skriva att det var snyggt jobbat att få allt klart och få iväg tösen till bussen idag Frk S!!

• Ekorrfamiljen

Trodde inte att du fiskade beröm heller! Det var en kul anekdot. Klart att vi håller tassarna. Han verkade ju väldans duktig och skötsam när vi var iväg så det ska säkert gå fint.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 11:39:13 följande:
    Nja, det är varierad kvalitet på uppförandet om man säger så (även om han mestadels är en liten ängel) . Men om han är på bra humör (och jag) så kommer det nog att gå bra, skall förbereda massiva mängder av mutor och överraskningar

Och så hoppas vi att mina kursare inte spontandör av mitt tilltag att ta med mig barn
    Fast då måste du ju automatiskt bli kursetta, eller hur? Oskyldig {#emotions_dlg.djavulsk} *planerar*
  • Ekorrfamiljen
    bohusbebis skrev 2011-06-07 14:24:42 följande:
    och ett barnkafé med små bord och kanske rent av "gör din egen kaka"-aktiviteter... OCH en bra lekplats, så att alla föräldrar kan få sitta i lugn och ro...
    Det vill jag öppna på Gotland. I Visby finns INGET barnvänligt fik whatsoever! Vill man låta ungarna kladda lite får man gå till McD.. *skandal*
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-06-07 17:11:46 följande:
    Ekorren tack för tips , har skrivit upp dina och Fr Smålands så får vi se vad jag hittar!
    Skrev några till i snacktråden. Ett allergivänligt fik vore inte fel nej.

Jag vill beställa vagn från Pramworld, men jag ska vänta tills vi flyttat tror jag. Ny visning imorgon.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11