Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Nemia noj skrev 2010-08-28 09:15:17 följande:
    Fisken var en "sutare" klassas som mycket god matfisk, men inte så känd på fiskmarknaden. Och god var den

Ja jag blev super nöjd med liggdelen, med tanke på före bilderna och efter reslutattet
    Nu är jag vid datorn och kunde se bilderna. Fin vagnen var!

Gott med fisk, jag är dock lite dålig på att tillaga fisk så det blir nästan alltid fiskgratäng här av köpefisk då. Men jag gillar fisk och det gör resten av familjen med.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-08-28 12:57:05 följande:
    mailat
    Såg det men jag hittade inget i passande strl. Kollar runt lite, det är svårare att hitta när de börjar komma upp i strl tycker jag. Måste ta en tur till sportaffärerna i stan framöver. Hade tänkt göra det i helgen men maken har jour så vi kan inte dra iväg. Om jag inte vill ta med mig hela ligan och åka själv och det vill jag inte.
  • Asereht

Efter att i två dagar lusat igenom webshops (som jag vet har de märken jag tittar på) så har jag konstaterat att 99% av dem endast tar in strl upp till 130 i vinterseten, speciellt Didrikson. Juniorstorlekar finns ända upp till strl 170 men vart hittar jag det? Storbus behöver 140 och jag har hittat en jacka på ett ställe utan bild. Övriga har massor att välja på upp till strl 130. Så himla trist.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-28 14:27:21 följande:

Idag kröp jag till korset och köpte en Molo Regnbågejacka till lilleman. Jag tänkte att jackan använder man så mycket att den kan man satsa lite extra på, medan han får behålla den overall som hans mormor köpte i någon lågprisaffär som jag inte längre minns namnet på men som fick bra betyg på sina overaller. Den är faktiskt riktigt snygg dessutom så inte mycket att klaga på.

Nu letar jag svarta termobrallor till båda barnen. Är det samma som du letar efter Asereht? Var inne på Team Sportia idag och de hade en modell som var snygg men de föll inte fröken i smaken alls Till lilleman fanns inga i hans storlek. Enkla, svarta, varma. Var???

Jag vill ha jacka och byxa i strl 140. Min herre vill ha FÄRG helst grön (tills nu har önskemålet alltid varit rött). Hittade ett Didrikson vinterset i grönt men då fanns det bara kvar i strl 130 och 160, Så vi fortsätter titta. Jag gillar didriksombyxorna, de är slittåliga. Grå eller svarta brukar de vara oavsett jackfärg, ibland har de färgdetaljer om de kommer i set.

Jag har inte lyckats klämma på några everest än så jag kan inte uttala mig men storbus har en everest vår/höst/regnjacka om jag tycker är bra.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-28 14:59:19 följande:
    Vad hette det vintersetet från Didrikson? Ifall jag springer över ett i strl 140 menar jag.
    Dom har flera set, en del av dem går upp i större strl och en del inte. Sen har de ibland olika namn på olika ställen vilket är lätt förvirrande. Så om jag säger håll utkik efter ett set med grön jacka i strl 140.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-28 15:15:42 följande:
    Nu har jag hittat en riktigt läcker jacka till lilleman som jag tror jag skall ha istället för Molon.

www.oiidesign.se/barnklaeder/vinterklader.php...
    Tyst  Inte min kopp te...*hukar*
    Fröken Småland skrev 2010-08-28 15:22:05 följande:
    De här ser snygga och bra ut. Men vad säger ni om vattentätheten? Asereht; du brukar vara bra på sånt. Jag blir lite förvirrad....

www.stadium.se/mode/juniorklader/ytterplagg/0...
    Jag är faktiskt ganska kass på sånt där men man brukar prata cvp centimetervattenpelare dvs 1 är lika med trycket från en cm vatten osv. Så ju högre det står emot desto mer vattentätt vad jag förstår. På infon om TCS gällande de byxorna så står det att de är vattentäta dvs står emot trycket av 20 000 cm vatten i stråle (antar jag). Har inte testa dem men funderar på hur softshell slits av att krypa på alla fyra på barmark? Det kanske blir en snöfri vinter och då måste man ju ha slittåliga material förutom vattenmotståndskrafigt.

Kikade in på Lindex webshop och hittade både Fix som finns i grönt och ett annat skidset i grönt med gula detaljer, påminner om nöffelitens skaloverall eftersom det är samma färger.

Om storubs själv hade fått välja och storleken inte satt stopp så var hans favoriter dessa:

kidzshop.jetshop.se/ProductPopup.aspx
    (om den varit tvådelad, själv tycker jag att färgen....syns )

www.smilebutiken.se/shop/

www.smilebutiken.se/shop/
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-28 16:03:24 följande:

Asereht:

Men 20.000 vattenpelare??? Jag har aldrig sett mer än typ 5.000 eller möjligen 8.000 tidigare och tycker att det är skitmycket!

Angående jackan så var det självklart ett stort skämt *kräks* Vem köper såna hallick-kläder till sina små?

Känner mig otroligt lättad att Frk S inte fått ett bordellanfall! Kyss

Ja, 20 000 är ju vattentätt. Fast från 3000 och uppåt så krävs det ju rätt bra med vatten för att det ska gå igenom. Jag ska också kolla på Lindex vinterkläder. Kan storbus tänka sig någon av dem så blir det ju några hundra billigare. Men jag sörjer att den marinblå/tokgröna inte fanns i hans strl. Tom maken tyckte den var superläcker!
  • Asereht

Trodde jag kunde vara lat och fixa beställning via Lindex online men självklart fanns inte skidbyxorna (fix) i strl 140. Så nu undrar jag om de finns upp till strl 140? Någon som vet? Jackorna finns det iaf.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11