Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Börjar känna mig som värsta tråddödaren. När jag dyker upp så dör tråden och försvinner jag en stund så skrivs det flera sidor.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-08-19 19:06:05 följande:
    Jag läser och ammar, men svårt att skriva samtidigt. Har något så hiskeligt ont i bröstvårtorna fortfarande. Hade en riktig bajsnatt i natt. Inte många timmars sömn, för det skulle bajsas när han väl äntligen somnat och då var det bara att börja om på nytt med att amma och rapa osv. Trött är bara förnamnet. Tur maken är hemma imorgon.
    Såg att du skrivit på FB. Jobbigt när det är så där i ett i ett. Men det blir bättre.

Här är det irriterat gnäll heeela tiden just nu. Nöffeliten vill kräla omkring och uppskattar inte att vi stänger av med grind till vardagsrummet där han har sin lekmatta och sina grejor. Nope, inte alls. Öppnar han så drar han som ett skott till köket. Lite jobbigt då det är mkt trafik där av stora barn och hunden. Lätt att göra honom illa då han är på golvet. Funderar starkt på en gåstol, har aldrig känt behov av det tidigare men den här är aktiv så in i bängen! Babysittern har nog gjort sitt, är jag rädd. Han är hyfsat nöjd ett tag vid köksbordet men sen vill han röra på sig. *pustar*
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-19 22:21:07 följande:
    Nu börjar jakten på vinterkläder till sorkarna på allvar. ICA, Lindex och Åhléns hade typ ingenting när jag var där idag, men jag har ännu Kapp-Ahl och H&M kvar att kolla på. Fast det slutar säkert med tradera. Vendel ska iaf få en grön skaljacka från Po.p (begagnad) att ha som extrajacka på dagis.

Asereht: Vilken goding!! Vill nog också beställa mössa till vintern.

Vendel är tillbaka på dagis och det funkar bra, till vår enorma lättnad. Skönt att kunna ägna lite mer tid åt Vemund som plöjer fram som en bulldozer överallt nu. Ingenting går säker för hans framfart.

Så har vi kollat på ett hus, vårt Drömhus, men vi kan inte få det för vi måste sälja det här först.. Bajs! Det var toppenbra planlösning med rum till alla barnen och stor plan tomt med fruktträd och en lekstuga och gott om förvaring till barnvagnar, bilar och annat skrot.. Nåja, vad är väl en bal på slottet..? *snyter mig diskret* Drömmer
    Bara att säga till om mössa.

Trist med huset, vet precis hur det är. Vi vann tom budgivning på ett som skulle varit perfekt för oss men sen kom det fram lite för mkt negativt vid besiktningen. Jag sörjer fortfarande.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-08-20 10:41:37 följande:
    den här va ju så röd och fin så jag kanske inte kan låta bli, men det är en gecko.... vad säger ni proffs?
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Gecko___besa...

Och, igår va jag upp på gynakuten, trodde jag kanske dratt på mig en infektion eller liknande, men allt såg så bra ut. Fick en liten skymt av den lilla räkan (läkan som T hade sagt, vi funderar om vi har lite asiatiskt blod i ådrorna hör hemma för R´n har helt fallit bort.)  Jag beräknades till v10-2, och den hade ett pickande litet hjärta, 2 armar, 2 ben och levde rövare och sprattlade runt, härlig syn!
    Ååååå grattis! Gravid

Det är högst vanligt att barn har svårt att säga R ganska långt upp i åldrarna. R och K är tydligen de vanligaste bokstäverna att ha svårt med. Min mellankille har fortfarande inte hittat R men K trillade ned i höstas. Lite synd om honom när lillebrorsan rättar honom med "det heter inte tojv, det heter K O R V!".

Billiga UJ:s, undrar vad haken är? Jag blir alltid lite misstänksam när sånt säljs tokbilligt. *s* Synd att det inte var helg, då skulle jag åkt och köpt dem (om jag hunnit först vill säga). Dessutom ska maken på fest i direkt anslutning till jobbet så jag kan inte tvinga honom att ta en svängom sthlm heller. Mor min skulle säkert ställt upp men man får inte ens in en UJ i hennes bagage så den är körd. Det svider alltid när man måste dissa en god affär. *ha ha*
  • Asereht

Liten är inne i en jobbig period. För det första är han den absolut mest speedade bebis jag haft (tror jag, minns inte alltid så bra )

Han gillar inte att vara still, han vill vara rörlig. Det går bra att sitta i stol vid bordet så länge det händer något dvs inte någon längre stund. Det går bra i vagnen men den ska helst vara i rörelse hela tiden. Han uppskattar inte att man står still någon längre stund. Bilen går bra. Amma är lite småjobbigt just nu eftersom minsta ljud eller ljusförändring kräver uppmärksamhet. Amma ute just nu är sådär kul.

Men värst är att han blir fullkomligt tvärsur om man stänger grinden till vardagsrummet. Vi har ingen dörr där utan en "trappgrind" istället för att kunna skärma av hundar och små barn. Han hatar den! Han vill uuuuuut! Dessvärre så funkar det inte så bra att ha honom på golvet var som helst eftersom det är mkt spring av större barn och hund. Jag vill ju inte att han ska komma till skada.

Så de senaste dagarna har jag spenderat tid (inte så mkt men när jag kunnat) med att leta en prisvärd gåstol. Eg är jag ingen fan av gåstolar men om det får lilleman att bli gladare och ger honom möjlighet att vara med på lite stökigare ställen som köket så why not! Hittade en för en lagom peng (man använder dem ju inte så länge) så nu frå ni hålla tummarna för att den finns kvar på måndag för innan dess kan vi inte åka. De hade en sån där badstol med sugproppar på också som jag kikat efter så det var ju perfekt. Det är så knöligt att duscha med babis på armen (halt) så en sån kommer att underlätta.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-08-20 11:20:37 följande:
    min lille ammar och ammar. äter de verkligrn så ofta?
    maken fick ett utbtott i natt så han har jag skickat till sängen för att sova. hoppas han är trevligare sen.
    barnen spelar spel på datorn. själv ska jag stoppa liten i sjal och gå ut och ta upp potatis till lunch.
    Japp, de ammar så där ofta! Sen bllir de tlite glesare sen ammar de jätte ofta och så håller det på så. Men de där oftaperioderna blir glesare och glesare. *peppar*

Jadu, man blir inte snäll av att få sömnen störd. Även min lilla vaknar ofta just nu, förmodligen för att han har så svårt att komma till ro vid ammningen på dagarna. Det tar han igen på nätterna. Han vaknar mer nu än han gjort sedan han kom. Så jag är smått trött jag med.

Mest avbrottsmässigt var det inatt. Vi har det uppdelat så att jag tar bebis eftersom jag ammar och maken tar alla de andra vad det än handlar om. Inatt vaknade A flera ggr (han drömmer märkbart mer också och vaknar pga det ibland) plus att vardera av de stora killarna var upp minst en gång. Det var så mkt spring ut och in i sovrummet att jag körde iväg maken in till grabbarna så att A skulle få lugnt. Stackars maken skulle ju upp 5:30 (börjar jobba 7 och har en knapp timmes resväg). Det märks att det är skolstart på måndag för normalt sett vaknar möjligen en av busarna någon gång på natten.

Jag är så ledsen att A inte vill vara i sjalen någon längre stund. Det är mer bärande mellan a och b när det gäller honom. Inget sjalmys. *snyft* Men det kommer bli mer sjal nu till hösten då jag, A och L är hemma ensamna. Ska man på hundprommis är det smidigast så, lättare att slippa manövrera vagn och hund då vår hund inte fattar att man inte ska kryssa framför vagnen när föraren håller i kopplet. Blir så himla körigt på de trafikerade vägarna, har man ingen vagn kan man ju gå i skogen istället.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-20 11:41:42 följande:

Jag tyckte att gåstolen var helt underbar när de var just i den där mellanåldern. Helt plötsligt kunde man ju laga middag!

Det var typ det jag tänkte. Speciellt som han vill vara med mitt i smeten. Då slipper man ju oroa sig för att någon ska trampa på honom iaf. Åh vad jag längtar till på måndag!
  • Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-08-20 13:56:29 följande:
    Hade du varit i krokarna Aserath hade du kunnat få en gratis.... jag har en som jag köpte billigt som är väldans basic men den gör sitt jobb. Jag använde den dock aldrig som vi bodde i en pymelägenhet men massor av trösklar när C var i den åldern
    Attans! Men tur för Kavat.
  • Asereht

Lite traderagnäll. F*n vad jag avskyr folk som budar och sedan aldrig hörs av. Varför ska man på och buda om man inte vill köpa för? Fattar inte vitsen. Tydligen inte första gången heller.

Jag har hört av mig flera ggr och inte fått kontakt på något sätt. Har vänligt men bestämd påtalat att jag kommer att lägg aut varan igen och ge negativt men fortfarande ingen respons. Över 10 dgrs väntan nu. Men jag drar mig alltid lite för att lägga negativt då jag inte vill ha hämndomdöme. Vad trist att det ska vara så, speciellt när man inte gjort något fel.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11