• Alexi

När tecknar man försäkring?

Eftersom barnförsäkringen kräver hälsodeklaration även om man haft gravidförsäkringen så är det oerhört viktigt att teckna direkt, helst redan på BB. Annars riskerar man att få trassel om något upptäcks.

• Alexi

Det som gravidförsäkringen täcker i sex månader är bara en liten del och inte de viktiga delarna. Det viktiga med barnförsäkring är att ha en invaliditetsförsäkring och liknande om barnet blir sjukt eller skadat och därmed arbetsoförmöget i framtiden. Och den delen täcker inte gravidförsäkringen, den är bara någon form av olycksfallsförsäkring, inte sjukförsäkring.

För försäkringsbolagen är gravidförsäkringen bara ett sätt att knyta kunden till sig inför tecknandet av barnförsäkringen...

• Alexi

Fast vad hade ni kunnat göra annorlunda menar du? barnförsäkringen går ju inte att teckna innan barnet är fött och med medfödda skador så din dotters syns de ju direkt.

Mary Jo skrev 2010-04-03 22:38:25 följande:
    gör det så fort som möjligt jag tog bara en gratis mamma barn försäkring från trygghansa och min dotter föddes med läpp och käkspalt och vi får INGENTING för hennes ärr,spalten,alla sjukhusbesök ja allt som går att få. nu ångrar man ju sig men det går ju inte att göra nåt åt det. lycka till!
  • Alexi

Jag hade fel, gravidförsäkringen (den som kostar pengar) täcker faktiskt uttryckligen LKG med ett engångsbelopp. däremot täcker den inte medfödda sjukdomar av olik slag, tex downs och andra medfödda skador.

Mary Jo skrev 2010-04-04 14:22:33 följande:
    nu har jag kollat o den barnförsäkringen man tecknar via trygghansa (den som kostar lite) täcker LKG tydligen? hm? ja jag vet inte.
Svar på tråden När tecknar man försäkring?