• Smultron ett

VARNING för bilskojare !!!

En person jag känner sålde en bil som renoveringsobjekt/reservdelsbil för 3000 kr.
    Samma dag ligger samma bil ( min kompis bil som han sålde för 3000) ute på blocket för 15 000 kr !!!!!!! SAMMA dag. HAr svår att tro han hunnit renovera den på 1 timme.
    Sååå denna nya säljaren skall altså sälja en helt trasig bil som bara är värd 3000 för 15000 kr.... Helt SJUKT!!

Inte konstigt man är lite skraj för att köpa begagnad bil.

Om ni vill ha länk till annonsen kan jag inboxa.

The world's a better place when it's upside down!
  • Svar på tråden VARNING för bilskojare !!!
  • rosyposy

Fast skojeri och skojeri... Jag kan ju lägga ute en annons på en pappersbit och sätta ett pris på 100 spänn på pappersbiten. Det är inget skojeri, det är ju upp till köparen att avgöra om han/hon vill betala det.

• Fikabröds Kungen
    Inboxa tack
    Smultron ett skrev 2010-04-03 20:11:15 följande:
    En person jag känner sålde en bil som renoveringsobjekt/reservdelsbil för 3000 kr.Samma dag ligger samma bil ( min kompis bil som han sålde för 3000) ute på blocket för 15 000 kr !!!!!!! SAMMA dag. HAr svår att tro han hunnit renovera den på 1 timme.Sååå denna nya säljaren skall altså sälja en helt trasig bil som bara är värd 3000 för 15000 kr.... Helt SJUKT!!Inte konstigt man är lite skraj för att köpa begagnad bil.Om ni vill ha länk till annonsen kan jag inboxa.
    Nyfiken fråga också vad är det som säger att din bekant inte har sålt bilen för billigt då ?
  • Smultron ett
    rosyposy skrev 2010-04-03 21:44:11 följande:
    Fast skojeri och skojeri... Jag kan ju lägga ute en annons på en pappersbit och sätta ett pris på 100 spänn på pappersbiten. Det är inget skojeri, det är ju upp till köparen att avgöra om han/hon vill betala det.  
    inget skojeri om bilsäljaren säger att bilen är oduglig att köra med, men det lär han ju knappast göra om han vill få sålt den för 15 000.  eller?
  • Smultron ett
    Fikabröds Kungen skrev 2010-04-03 22:13:07 följande:
    Nyfiken fråga också vad är det som säger att din bekant inte har sålt bilen för billigt då ?
    skulle du vilja betala mer än 3000 för en bil du inte en kan köra 10 mil med?
    KOstnaden för att laga det värta felet var ca 10 000.

Bilen såldes som reservdelsbil.
  • sirisdotter
    Smultron ett skrev 2010-04-03 22:46:43 följande:
    skulle du vilja betala mer än 3000 för en bil du inte en kan köra 10 mil med?KOstnaden för att laga det värta felet var ca 10 000.Bilen såldes som reservdelsbil.
    Det står något om besiktningspapper - verkar pålitligt.... 
  • saltabanditen

Men är det bara jag som inte fattar det hemska?

Beroende på märke och årsmodell kan reservdelsbilar kosta multum.

(Såg ett rostigt bilvrak av min barndomsbil som kostade betydligt mer än 15kkr.)

• Smultron ett

Den SÅLDES som reservelsbil nu säljs den som en fungerande bil men inget är renoverat på den.

• Smultron ett

det är en vanlig saab, ingen raritet som kostar multum för reservdelarnas skull.

• idiblon yes
    snappi81 skrev 2010-04-03 20:32:03 följande:
    Och det är ju det jag säger, kollar man inte upp bilen man tänkt att köpa så anser jag att man får skylla sig själv.. tyvärr finns det ju inga garantier för såna grejer.. Tråkigt att det ska finnas folk som ska hålla på att luras.
    Fast det var ju själve fan, ts uppmanar till att inte vara för naiv. Det är ju bra. Ska man vara tyst om sånt istället och tycka att folk ska skylla sig själva för de inte tänkt på exakt allt här i världen?

Ts, jag är också supernyfiken på annonsen och du får gärna inboxa mig.
  • tamate

så länge säljaren informerar om felen så ser jag inget fel i det, det är ju upp till den som köper om den anser att priset är värt för varan. sedan om personen som köpte bilen får en slant extra så blir ju den glad och det kan h*n vara värd som är bättre på att sälja och kanske även har bättre flyt.

det enda som jag kans e lite hinder i är att om din kompis sålde bilen samma dag som köparen la upp sin annons så har ju nuvarande säljaren inga ägarpappaer ännu och det är lite svårt att sälja utan ägarpapper men det blir ju säljarens problem. jag hade inte köpt en bil utan ägarpapper om inte det var en person som jag kände och visste jag kunde lita på.
Svar på tråden VARNING för bilskojare !!!