• Smultron ett

VARNING för bilskojare !!!

En person jag känner sålde en bil som renoveringsobjekt/reservdelsbil för 3000 kr.
    Samma dag ligger samma bil ( min kompis bil som han sålde för 3000) ute på blocket för 15 000 kr !!!!!!! SAMMA dag. HAr svår att tro han hunnit renovera den på 1 timme.
    Sååå denna nya säljaren skall altså sälja en helt trasig bil som bara är värd 3000 för 15000 kr.... Helt SJUKT!!

Inte konstigt man är lite skraj för att köpa begagnad bil.

Om ni vill ha länk till annonsen kan jag inboxa.

The world's a better place when it's upside down!
  • Svar på tråden VARNING för bilskojare !!!
  • majlinsa

Har varit med om nått liknande men inget som stör mig.
    Sålde en Fiat för 11.000 samma dag ligger den ute för 18.000 nått.. dock behövde man byta motorn till vindrutetorkaren, kamrem samt sötdämpare och en helt fungerande bil är väl värd kring 30.000 men att reparera kostar minst 15.000.

Jag vart av med min bil snabbt och enkelt.. jag är nöjd

• sirisdotter
    tamate skrev 2010-04-04 10:31:09 följande:
    så länge säljaren informerar om felen så ser jag inget fel i det, det är ju upp till den som köper om den anser att priset är värt för varan. sedan om personen som köpte bilen får en slant extra så blir ju den glad och det kan h*n vara värd som är bättre på att sälja och kanske även har bättre flyt. det enda som jag kans e lite hinder i är att om din kompis sålde bilen samma dag som köparen la upp sin annons så har ju nuvarande säljaren inga ägarpappaer ännu och det är lite svårt att sälja utan ägarpapper men det blir ju säljarens problem. jag hade inte köpt en bil utan ägarpapper om inte det var en person som jag kände och visste jag kunde lita på.
    I annonsen nämns inte ett knyst om fel.  Det kunde finnas en risk att jag gått på den.  Men kanske inte ändå, eftersom säljaren är så anonym, bara ett nick och en mailadress.

Såg en annan tråd nyss, någon betalade 10 000 för en bil de knappt tog sig hem med, bilen dog.  Och säljaren verkade inte ett dugg förvånad.
  • snappi81
    idiblon yes skrev 2010-04-04 10:28:03 följande:
    Fast det var ju själve fan, ts uppmanar till att inte vara för naiv. Det är ju bra. Ska man vara tyst om sånt istället och tycka att folk ska skylla sig själva för de inte tänkt på exakt allt här i världen?Ts, jag är också supernyfiken på annonsen och du får gärna inboxa mig.
    Ja när det gäller just bilköp så anser jag att man får skylla sig själv, det är inte upp till säljaren att påvisa alla fel som finns på en eventuell bil man ska köpa. Kan man inte se felet eller begär papper på att den är okej så får man skylla sig själv. Men personligen skulle jag aldrig köpa en budget bil för 15000kr utan att veta att den funkar! Visst va det snällt av ts att skriva som hon gör men ändå!
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • idiblon yes
    snappi81 skrev 2010-04-04 12:29:11 följande:
    Ja när det gäller just bilköp så anser jag att man får skylla sig själv, det är inte upp till säljaren att påvisa alla fel som finns på en eventuell bil man ska köpa. Kan man inte se felet eller begär papper på att den är okej så får man skylla sig själv. Men personligen skulle jag aldrig köpa en budget bil för 15000kr utan att veta att den funkar! Visst va det snällt av ts att skriva som hon gör men ändå!
    Vadå "men ändå", det är väl bra att uppmärksamma folk på att det finns en massa skojare i farten i vilket fall som helst.
  • snappi81
    idiblon yes skrev 2010-04-04 12:30:41 följande:
    Vadå "men ändå", det är väl bra att uppmärksamma folk på att det finns en massa skojare i farten i vilket fall som helst.
    "men ändå" menades med att folk fortfarande får skylla sig själva om man inte kollar upp bilen. Det hade inte med ts att göra!!!  
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Smultron ett

Kan inte nån av er ringa på bilen och höra lite med honom?
    Jag mailade men han ville inte ta det via mail utan tyckte jag skulle ringa.
    Svårare att bevisa muntliga avtal än om man har det nedskrivet på mail antar jag.

Jag är urkass på att ringa och låtsas. Kan ingen hjälpa mig med det. Jag är nyfiken på hans intentioner.

Skulle vilja fråga hur länge jhan kört med bilen, om den fungerade bra när han hade den och vad det finns för fel jag bör känna till.

• Smultron ett

Ingen som vill ringa?

• idiblon yes
    Smultron ett skrev 2010-04-04 19:38:46 följande:
    Ingen som vill ringa?
    Hade jag inte lidit av social fobi som även innefattar telefonsamtal så hade jag faktiskt gjort det... Jag är också jättenyfiken på vad han skulle ha att säga.
  • Buster78

Nu är ja oxå nyfiken, maila mig med!

• Tutilure

Jag är också nyfiken, inboxa mig med!

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Buster78

Bilen är nu såld!!

Och den va värd varenda krona! {#lang_emotions_tongue_out}

*skoja bara*

Svar på tråden VARNING för bilskojare !!!