• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • Hjärtat längtar
    TomMon skrev 2012-05-30 19:30:55 följande:
    Idag var det Court Hearing för våra barn, hoppas vi får något besked om hur det gick snart!
    ÄNTLIGEN! Ni har då fått vänta LÄNGE!!! Jag hoppas verkligen ni får RB snart! Vet du hur långt efter CH man brukar få RB och sen få åka?
  • Hjärtat längtar
    Kiwi10 skrev 2012-05-30 23:02:26 följande:
    Hejsan. Vi är båda 30 år.

Vår utredning blev klar i april och nu samlar vi papper för fullt för att adoptera från Ungern.

Vi fick ett mail och en pappersbunte som vi håller på att plöja igenom. Vi behöver ett psykologutlåtande som verkar vara det som tar längst tid. Får ge oss ut på jakt!!!    
    Hej o välkommen hit! Vad roligt att ni samlar papper till Ungern! Hoppas ni hittar en psykolog snart! 
  • Hjärtat längtar

Igår kom adoptionskontrakten tillbaka färdigstämplade så nu har vi skickat vidare dem till vår org. som skickar dem till barnhemmet. Så nu är det bara att vänta på en domstolstid!

• Hjärtat längtar
    Pippi Långstrump skrev 2012-05-31 12:19:14 följande:
    Underbart Hjärtat längtar. Hur långtid brukar det ta?
    Det är jätteolika! Det kan gå på en månad eller på 5 månader.... så det känns rätt jobbigt. Hoppas verkligen vi får en snabb tid. Domarna jobbar på lite olika sätt. Sedan får man väl åka ca 2 mån efter det.
  • ekke
    Kiwi10 skrev 2012-05-30 23:02:26 följande:
    Hejsan. Vi är båda 30 år.

Vår utredning blev klar i april och nu samlar vi papper för fullt för att adoptera från Ungern.

Vi fick ett mail och en pappersbunte som vi håller på att plöja igenom. Vi behöver ett psykologutlåtande som verkar vara det som tar längst tid. Får ge oss ut på jakt!!!    
    Härligt, grattis till framgångarna :) 
    Hjärtat längtar skrev 2012-05-31 09:27:49 följande:
    Igår kom adoptionskontrakten tillbaka färdigstämplade så nu har vi skickat vidare dem till vår org. som skickar dem till barnhemmet. Så nu är det bara att vänta på en domstolstid!
    Fantastiskt :)
    TomMon skrev 2012-05-30 19:30:55 följande:
    Idag var det Court Hearing för våra barn, hoppas vi får något besked om hur det gick snart!
    Har ni hört något?
  • TomMon

Vi har inte hört något om hur CH gick ännu. Enligt organisationen blir det nog resdags i september, så vi förväntar oss inte RB nu direkt. Men det hade varit trevligt med något meddelande ang hur CH gick.

• Hjärtat längtar
    TomMon skrev 2012-05-31 22:42:20 följande:
    Vi har inte hört något om hur CH gick ännu. Enligt organisationen blir det nog resdags i september, så vi förväntar oss inte RB nu direkt. Men det hade varit trevligt med något meddelande ang hur CH gick.
    Hoppas ni får reda på hur det gick snart!
  • MissMe83

Nu är våra papper skickade till bfa håll tummarna att vi inte gjort några fel

Svar på tråden Unga Adoptanter