• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • TomMon

Men vilken var 17900? Finnairlänken funkade inte att klicka på och den andra sidans billigaste alt var via Kina och det bör vi undvika pga ngt pappersjux. Nästa pris var 39000 med Aeroflot... Då söker jag 2 vuxna och 2 barn (4 och 3 år).

• MissMe83

Den andra länken hittade jag det på. Fast utan mellanlandningar blir det nog dyrare
    Kan man inte mellanlanda när man åker med adoptiv barn?
    Gå in på finnairs hemsida via Google. Verkar som dom hade hyfsade priser

• TomMon

Man kan mellanlanda, men Kina skulle undvikas, det är något med krångligare pappersarbete då. Tack för tipsen!

• MissMe83

Aha ok då förstår jag.
    Jag letar för fullt här, många verkar mellanlanda i Kina. Men på vägen dit gör det väl inget?
    Man måste ju inte boka dit och hem på samma bolag, kanske kan man komma billigare undan på fler sätt... *funderar*

• TomMon

Nu är datum spikat och biljetter bokade, vi får hålla våra barn i vår famn den 19 juli!! :)

• MissMe83

Tommon: åh vad underbart! Det är ju snart grattis!
    Hur gick det med priserna? Hittade du något vettigt?

• Pippi Långstrump

Underbart nu snart!
    Tips se till att ni får en bild på ert första möte tillsammans och förstora och sätt upp!
    B älskar att prata om det :)

Svar på tråden Unga Adoptanter