Inlägg från: Bokhylla |Visa alla inlägg
  • Bokhylla

Allergitråden

Hej alla kunniga.
    Jag har panik! Mitt barn är allergisk mot mjölk, ägg, fisk, soja, baljväxter, jordnöt, havre, vete och majs.
    Vad vi vet nu. Är fortfarande under utredning. Jag helammar, för dietisten har inte hittat en ersättning han tål än.
    VAD kan jag äta, tips och ideer mottages tacksamt.

• Bokhylla

tack för att ni svarar så fort :)
    pricktest och blodprov visade mjölk, ägg, soja, jordnöt, fisk.
    Fört matdagbok och lagt "pussel" ang det andra. Vill att dom ska ta mer tester men det vi fick som svar var "återbesöks tid om 3 månader, du är satt på väntelista till en dietist. Du får nog en kallelse om en månad"

Har gett han vid olika tillfällen havre, majs och själv ätit mycket sån för att kolla reaktionen. Han reagerar med röda väldigt kliande utslag i pannan i huvudet. Senast idag.

Har provat neocate, men efter en halvtimme så är han kanonröd och kliar som bara den.
    Samma sak med Nutramigen AA.
    Blir tokig på det här, äter som en kratta,  mjölken håller på sina och jag får amma han ca 10 ggr per natt.
    Han är 7 månader.

Ska genast lusläsa era bloggar!

Jooo, varför inte Ricedream. Den som dietisten rekommenderade vid telefonkontakt?

• Bokhylla

Lillskruttet ... förstår din frustration och att du blir less och besviken.. Upplever det som jag och E bara blir bollad hit och dit, inte blir tagen på allvar.
    När man söker råd och hjälp vill man ha respons. Tycker absolut att du ska ifrågasätta varför han inte ringer på avtalad tid. Förhoppningsvis finns det en rimlig godtagbar förklararing som gör att ilskan lägger sig.
    Kram på dig!

• Bokhylla
    ELI 79 skrev 2011-02-17 16:00:00 följande:
    Bokhylla: trist att vänta på telefonsamtal men tyvärr är det svårt för dem att hålla det. De har ju en viss tid bokad för telefonrådgivning och ibland tar varje samtal längre tid så det drar ut på tiden och ibland får de akuta patienter som de måste ta så tyvärr kan man inte riktigt lita på att de ringer precis den tiden. Tyvärr. :( trist att vänta men i detta läge måste jag nog försvara läkarna ;€
    Precis ...därför jag skrev "förhoppningvis finns en godtagbar förklaraing så ilskan lägger sig" :)
  • Bokhylla

Det är bedrövligt att det finns så många allergiska barn med familjer som måste streta i motvind, både med sjukvård och omgivningen. Men TACK för att ni finns, för tiden ni lägger ner här. Känner mig inte lika ensam och panikslagen längre. Imorgon ska jag och E träffa läkare och dietist. Känns inte lika jobbigt längre :)

• Bokhylla

Min sons hud är silkeslen, varken torr eller fnöskig. Hans problem uppstår på kinder, huvudsamt att han kräks. Alltid varit krånglig på kvällar och nätter.

Läkaren sa idag att jag skulle utesluta jordnöt, fisk, soja, mjölk, och ägg- sen äta som vanligt. ?! Han reagerade mot vete på blodprovet med jag skulle äta vete i allafall ...Han behöver vänja kroppen det. Fanns inget som hette majs allergi och inte havre heller. Han hade nämligen atopisk eksem?

Vad sa allergologen då frågade jag .... samma sak blev svaret.

Känner mig tom, trött,, maktlös och rådvill ... Hur ska jag kunna hjälpa min son?

• Bokhylla

Glömde .... hans fiser avloppslukt och har slemmig avföring med.

• Bokhylla

Ingen aning vad han sa ... Läkaren hade rådgjort med allergologen per telefon, men det var de hade kommit fram till.

Uteslutit vete efter bästa förmåga, men han har fortfarande klåda. utslag och kräkningar.
    Har reagerat när han fått havre efter ca 40 min, samma sak med majs.

Kan man ta blodprov på majs, havre allergi?

Svar på tråden Allergitråden