Allrona skrev 2011-03-02 20:06:03 följande:
Läste på fass att sömnstörningar är en biverkning av airomir, så det var säkert därför hon sov dåligt inatt.
kan mycket väl vara. idag har jag bara gett henne 4 puffar, en timme innan läggning och hon har bara vaknat en gång hittills.. igår hade hon nog vaknat 5 gånger vid det här laget.
älsklingen87: Hon på 1177 sa att jag borde ringa och prata med barnakuten imorn och även åka dit så de får lyssna på henne. Hon tyckte att vi måste reda ut allt som hänger i luften så jag slipper vara orolig och stressad här hemma. Sen sa hon att dessa besvär troligtvis kommer fortsätta tills hennes förkylning är över.
Sen tyckte hon att amanda säkert kommer behöva mer än bara airomir och visste inte helt säkert varför de avrådde mig från att börja med pulmicort. Hon sa att de förmodligen avrådde det eftersom det var annan läkare som gett ordination.
Hon sa också att läkare kan rekomendera mer än 8puffar om dagen om de tycker det behövs + beroende på vad för hjälpmedel man använder. tydligen är rekomendationerna skrivna för en viss maskin så vår mask kunde likagärna "släppa ut" 1-2puffar innan lillan hann få i sig allt så att det var därför.
Sen gjorde hon liknelsen panodil och alvedon har som maxdos 8 tabletter per dag, men att tex reumatiker kan bli ordinerade det dubbla. Är det en läkare som gett ordinationen så stämmer den oftast.
Mer än så ville hon inte säga då hon inte vill gå emot vad doktorn sagt.