Jaramla skrev 2011-03-08 21:34:26 följande:
Exakt så där har min dotter varit. Jag höll på att bli tokig periodvis. Slutade äta mjölkprodukter helt och då blev det bättre. Men sen gick det smärtfritt att återinföra dem igen så jag började också undra om jag inbillade mig... Det jag tror nu när jag börjar kunna se det lite i backspegeln är att hon verkligen hade ont av mjölken men att hon också har ett temperament som kompletterade det där på ett sätt som blev rätt tufft för oss som föräldrar. Först nu, när hon är dryga året, kan hon sova närmare en timma själv på kvällen och vi föräldrar hinner prata med varandra, annars har hon bara sovit på/med oss och vaknat på några sekunder om man lämnat henne själv i sängen. Har tillbringat säkert 300 kvällar det senaste året med att sitta i mörket i sovrummet med datorn och försökt skolarbeta för så länge som jag fysiskt satt bredvid henne sov hon iaf.... Och nu sover hon bredvid sin storebror så själv kan man väl inte precis säga att det är nu heller
Hur som helst, jag känner med dig, det är tufft!!! Men tror också de andra som skrivit har rätt i att det är annorlunda borta. Och på sätt och vis kunde jag också känna att det var skönt att hon visade upp sig från sin bästa sida överallt annars, då fick vi ju lite lugn också...
Ja herregud vad jobbigt det är! Vissa dagar känner jag bara att jag inte orkar med det längre. Det värsta är väl att behöva dra hela lasset själv och att hennes storebror blir så lidande av att jag alltid bär på hans syster. Han blir 2år på fredag så han är ju också liten och behöver lika mycket uppmärksamhet som hon gör.
Amanda har alltid sovit ganska dåligt, men när vi tog bort 2mål ersättning och började med välling blev hon lite bättre, sov längre stunder. Sen när vi började med mjölkfritt sov hon som en stock. 1-1,5tim 2 gånger dagtid och hon sov från 19-06 utan att vakna ens en gång. Fram tills att hon blev sjuk då, sen har allt bara blivit sämre och sämre. Jag skulle vilja lägga mig ner och bara få vara ifred och sova i 2 dagar.
tack för att du delade med dig! Känns lite bättre nu när jag ser att det är någon annan som också känt att det varit tufft.
men hur är det för er.. var hon mjölkallergisk?