• lolo21

Allergitråden

Halloj! Hinner inte med att läsa allt, ni skriver ju så mkt! :)
    Här hemma utesluter vi mjölk, ägg, broccoli och tomatpuré. Lova har vart jätteledsen både igår och idag, idag har hon sovit jättemkt vilket inte är likt henne. Misstänker att hon börjar bli förkyld också och det gör ju inte saken bättre. I morgon ska hon få sin vaccination, inte kul, och så ska hon äntligen vägas. Tänkte be om en remiss till barn så de får göra ett pricktest, inte för att jag tror att det visar ngt, men i fall. Vi kan ju utesluta i all oändlighet och ändå blir det inte bra, om det tex skulle vara havre/vete eller dyl hon inte tål. Bättre att testa så man vet att det inte är något bevisat annat som spökar.

Hur tänker ni kring allmäntillstånd och vaccinationer? Lova har ju inte vart sig själv i två dagar, men hon är ju inte sjuk. Hade ni vaccinerat ändå? Och hur tänker ni med alvedon osv?

• lolo21

Ser ännu mindre fram emot tänder efter att ha läst i tråden;P Förhoppningsvis dröjer det läänge än. Lova blev riktigt dålig efter vacc i måndags:( Hon har haft feber, det var ju väntat, och vart jätteslö, inte velat äta och det lilla hon fått i sig har hon inte fått behålla. Man har hört hur det har vänt i magen på henne och så kaskader. Hon brukar ju kräkas mkt, men detta går inte att jämföra. Min stackars skrutta! BVC sa att kräkningar och diarre var vanliga biverkningar. Idag måste det vända sa BVC, 3 dygn efter sprutan kan de få må lite kasst, men idag måste det bli bättre. Så det hoppas vi på! Inför nästa spruta, 5 mån är det va? så måste hon vara helt pigg innan, annars väntar vi. Inte kul när de blir såhär dåliga!

tes 75 skrev 2011-04-13 07:17:49 följande:
    kräv att få testa neocate! vår dotter, som ändå mådde ok så länge hon fick vanlig ersättning (reagerade med konstanta småkräkningar & lös mage), visade sig vara känslig för althera då hon vips gick från 2 till 0 nattmål så snart vi slutade berika kvällsvällingen med althera.
    Säger samma, ni måste ju få testa neocate! Det var det _enda_ som Wille kunde få i sig och få behålla någorlunda.
  • lolo21

Jag är såå trött! Sen Lova fick vaccinet förra måndagen så har hon vart såå dålig stackarn. Trött, sovit och sovit. Inte ammat alls lika mkt som hon brukar, och det hon har ätit har kommit upp med en gång. Hon kräks _massor_. Hon har suttit i min famn och bara somnat, det har inte hänt sen hon var nyfödd.. Sover när man flyttar över henne mellan bilstol, vagn, sjal.. jaa ni fattar. Och dessa kräkor. Jisses. Jag som ändå har en son som vart en riktig kaskadkräkare, det går inte att jämföra. I morgon är det _äntligen_ måndag och då ska jag ringa BVC det första jag gör. De måste kolla hennes salter och crp, iofs gör de väl inte det på BVC, men vi har vårdcentral i samma byggnad. Jag är slut av oro nu. Och en treochetthalvt-åring som kommit in i en ny trots, och en magkatarr från hell.. jaa ni fattar, det har inte vart en bra vecka.

Men vad kan ha gjort Lova så dålig? Gråter Jäkla vaccin! Men det fick bara hålla i sig i tre dagar, och det har ju vart mkt mkt längre nu.. Någon mer allergi? Vi utesluter ju mjölk, ägg, broccoli, tomatpure och jordgubbar. Snälla ge mig lite klok tankar, eller iaf lite pepp!

• lolo21
    2små2stora skrev 2011-04-17 18:43:37 följande:
    Ägget i vaccinet.
    Men gud. Varför har jag inte tänkt på det?? FörvånadSabla amningshjärna. Men jag har för mig att jag nånstans läst att det inte är ägg i det första vaccinet, men det kan ju vara fel.. Tänk om det är därför.. Men varför sover hon så mycket då? Hmm.
  • lolo21
    2små2stora skrev 2011-04-17 19:03:13 följande:
    Hon blir trött för att hon inte orkar äta som hon ska och dessutom kräks en massa.
    Jaa du har säkert helt rätt. Tror du jag känner mig dum som inte tänkt på att det är ägg i vaccinet. Jisses. Men vad gör man nu då, hur länge kan detta hålla i sig? och hur gör man med kommande vacc?
  • lolo21
    2små2stora skrev 2011-04-17 19:55:44 följande:
    Det finns äggfritt vaccin men det måste beställas särskilt
    Ok. Jag läste i en annan tråd att 3-mån och 5-mån vaccinet inte innehöll ägg, och när jag googlar hittar jag bara att MPR innehåller ägg, och det får de ju inte förrän 18 mån. Men det kanske inte stämmer? Tack för att du svarar:) Menar inte att ifrågasätta på något sätt, vill ju bara veta så man vet till nästa gång.
  • lolo21
    Tibell skrev 2011-04-17 20:08:02 följande:
    Lolo21 : har hört precis samma sak som du. Att det bara är 18 månaders vaccinet som innehåller ägg.

Hur länge har hon mått såhär?
    Aha, du har hört likadant. På ett sätt hade det ju vart "skönt" om det hade vart ägg i, då visste man ju att det var det som var orsaken.. Men hur jag än letar hittar jag bara att MPR innehåller ägg.

Hon har mått såhär i en vecka imorgon Rynkar på näsan min lilla skrutta!
  • lolo21
    Tibell skrev 2011-04-17 20:14:33 följande:
    Hur gammal är hon? Läste detta nyss

www.familjeliv.se/Forum-3-22/m27198194.html

Scrolla till svaren
    Tibell skrev 2011-04-17 20:10:43 följande:
    Nu såg jag, nästan en vecka alltså :(

Och du har inte börjat med något nytt alls i kosten sedan förra måndagen ??

Tycker nog du ska söka hjälp imorgon så de kan kolla vad som är tokigt..
    Det borde väl inte vara något envist magvirus? Då borde väl ni vara sjuka med?
    Hoppas hon kryar på sig snart!
    Tack för länken. Jaa hon har ju typiska biverkningar, jag pratade med BVC i början av veckan och då sa de att det fick hålla i sig i tre dagar, sen skulle det vända. Sen kunde man inte "skylla på" vaccinet längre menade dom, om det var normala biverkningar. Jaa tänker som du med magvirus, peppar peppar är vi friska so far. Ja i morgon blir det BVC och VC!
  • lolo21
    2små2stora skrev 2011-04-17 20:19:31 följande:
    Hittar också bara att det är mässling, tbe och vaccinet mot svininfluensan som är odlat i ägg.
    Aha. Då får jag nog släppa det spåret.
  • lolo21
    Tibell skrev 2011-04-17 20:55:00 följande:
    Lolo21 : lilla stumpan :( så dåligt ska hon inte behöva må! Hoppas verkligen ni får hjälp i morgon!!
    Jaa det hoppas jag med! Tack:)
Svar på tråden Allergitråden