Allergitråden
Sent igår kväll var vi hemma efter en låång dag på barn. De kollade crp och salter som såg bra ut. Sen misstänkte de en förträgning i magsäcken och gjorde UL mage, men det visade inget tack o lov. Så de hittade ingen förklaring. Vi hade fått stanna kvar men eftersom det inte blivit värre så åkte vi hem med storebror och pappan sent på kvällen. I natt har hon sovit och på morgonen kräkts, men bara efter amning och inte lika mkt. Vi hoppas på bättring nu! Om läget förvärrades fick vi order om att åka in igen.
Alla läkare och ssk vi träffade var såå positiva till amning! Vi ammade när de stack henne i foten, vi ammade precis innan rtg, vi ammade överallt o hela tiden, och alla hade bara bra saker att säga. Jag fick massor av beröm av överläkaren på barn eftersom jag trots allt kräkande lyckats hålla hennes salter i så bra balans- tack bröstmjölken säger jag 
igår gick han o bar henne liggandes på armen, hon skulle sova, och sen var hon superröd på kinden, och likadant en gång till när pappa burit. Konstigt!
Hon är iaf mer vaken. Hon helammas, ammar ofta ofta tack lov, kissar bra o bajsar massor. Vad kan det vara, jag blir tookig snart. De gjorde ju UL på hennes mage på barn förra veckan som såg bra ut, lika med crp o salter. BVC tyckte jag kunde prova att ge henne potatis
för hon kräks så mkt, och vatten i _nappflaska_ om hon får ont i halsen av allt kräkande. Snacka om råd som kan sabba en amning illa kvickt. Lova är tre månader! Jaa jisses.
men det var inte kylan ute som gjorde honom mer röd? Wille blir jätteröd o torr, nästan läderaktig, på kinderna när det är såhär kallt. Bara en tanke:)

Kan man trots detta använda den i matlagning? Jag tänker eftersom jag ammar fritt så får hon väl i sig all näring hon behöver ändå? Jag vill helst inte använda havremjölk för mycket..