mithrandil skrev 2011-12-16 22:10:27 följande:
I miralicias blogg finns där massor med recept om du är den husliga typen. Vörtbrödet är en succe. Fantastiskt gott. :) Vi bytte ut julmusten mot cola som det står i receptet då julmust innehåller kornmalt.
Själv valde jag att plocka bort bröd öht. Försöka ändra om kosten och äta annat istället så att bröd inte skulle behövas. Hur gammal är han nu igen?
garbos quinoabröd vet jag om som är fritt från allt. Annars har jag inte hittat mycket. Smakar helt okej faktiskt om man rostar det och ifall man hinner hem och lägga det i frysen innan det tinar upp för mycket.
Annars brukar jag ersätta bröd med riskakor eller oldas risbröd. Frukt äter vi också betydligt mer nu än innan.
Hur kommer det sig att ni funderar på att plocka bort vetet också? Om han var bra utan havre innan incidenten kanske vete inte är någon fara? Tar ju ibland fasligt länge för de små att komma i fas igen.
Jo, jag mår ju bäst av att inte äta bröd, det vet jag. Men jag vill göra annat också än att bara laga mat, tänka mat, städa och lösa konflikter... blir ju bara som en ond cirkel
Han är snart 9 mån så för honom är det ju ingen fara att vara utan, han äter ju av mig...
Och vete, jag vet ju inte om det är havre eller gluten han reagerar på. Vete har han knappt smakat alls. Jo lite bröd två ggr och det verkade ju gå bra, men det gjorde ju havremustvällingen (de tsk) han smakade för 1-2 månader sen också göra... Han har så sena reaktioner ofta så det är svårt att veta vad det är (eller om det bara är förkylning, halsont, tänder .................)
Jag får väl ta en utan säd, mjölk, soja och baljväxter-kur fram till jul. Snabbantning kanske man också kan kalla det