SOL123 skrev 2012-02-06 17:13:01 följande:
Ska försöka fatta mig så kort det går, men misstänker att det blir långt
Jag var i denna tråd för ca 1 år sedan. Var lite fram och tillbaka gällande min son som vi testade olika koster för bl a, vetefri.
Vet inte om nån minns, men hette ELI då. Han hade stor svullen mage, ville bli buren, skrek väldigt mycket och sov inte på nätterna. Jag tyckte det blev bättre med vetefritt men det var inte helt tydligt. Jag och barnens pappa hade det väldigt dåligt för 1 år sedan (tyvärr mkt pga sonens problem) och pappan vägrade väl mer eller mindre hålla en strikt kost. Vi började då ge honom vanlig mat igen och vi kunde inte se någon större skillnad utan han t o m sov bättre och var på bättre humör i flera månader. Så vi trodde antingen han växt ifrån det eller att vi hade misstagit oss. När vi separerade i slutet av sommaren (då hade sonen ätit "vanlig" mat i 4-5 månader) så började allt om igen. Sov inte, skrek osv men vi tolkade det då att det var pga separationen då han ALLTID var "bra" hos pappan men var väldigt missnöjd, sov dåligt och ville bli buren hos mig. Väldigt mammig men inte alls pappig. (Tillägg är att pappan inte varit så populär hos barnen då han varit väldigt argsint och inte varit hemma så mkt och inte så kärleksfull).
Prover är taget för gluten, vete, havre, korn, råg samt mjölk och soja men samtliga negativa.
Nu är vi i det läget att sonens mage är gigantisk igen. Problemet är att jag har svårt att se vad som är "normalt" då han är ett väldigt stort barn, nästintill tjockt och storebror är smal som en sticka. Han är 3 år gammal, väger 18 kg och är 100 cm lång...
Jag börjar bli helt galen nu. Sonen är SÄLLAN nöjd förutom hos pappa (då han inte vågar nåt annat) och på förskolan (där börjar de dock se tendens till hans argsinta beteende också efter 6 månader på den nya förskolan). Han vaknar nästan varje natt, skriker, sparkar, slår, är jättemammig. Han är nästan jämt arg, väldigt sällan riktigt nöjd. Bara nån timme här och där känns det som. Ett jävla humör (inte nåt som kommit nu utan har alltid varit så så ingen treårstrots enligt mig) och han har STORA problem med gläder som sitter åt

han ska ha GIGANTISKA kläder på sig, speciellt kalsonger och tröjor...
Jag börjar fundera på om jag inte hade rätt trots allt gällande detta. Eller är det galet att tro att det kan vara en allergi när han hade 4-5 månader som var bra i somras SAMT att han alltid är lugn hos pappa och delvis på förskolan men ALLTID missnöjd och klängig hos mig

Jag vet dock att jag är tryggheten och har alltid varit...
Lägger in bilder på magen i mitt galleri, vad tror ni? Ursäkta att det blev långt...
Vad ersatte ni vete med undrar jag då?? Är det något annat han inte tål?