Allergitråden
Står han på helt vetefri kost nu då?! Och hur gör ni med de andra sädesslagen ?!
Jag tror jag känner mig lite deppig eftersom vi inte vet om vi är klara med lillhönans ( inte storhönan heller för del delen ) allergier. Ägg har vi tillexempel inte testat än. Men vi har tänkt att göra det under nästa vecka!
Men mjölk, soja, vete ( inklusive vetestärkelse ) och havre känner vi oss rätt säkra på!
Men sen börjar man ju alltid spekulera eftersom hon inte visar något på några tester alls. Hon har ju iofs gjort ett positivt patchtest på både vete och havre men det var ju hemmagjort. Hade SÅ gärna velat göra ett riktigt och på så sätt få åtmindstånde en av allergierna på papper. Jag kan ju fortfarande bli osäker ibland trots att vi får tydliga reaktioner på provoceringar. Men min hjärna verkar ha svårt att fatta ;)
han får havre i form av sina flingor på morgonen. Mackor med råg har vi faktiskt tagit bort igen. Kanske var så att vetet fortfarande stökade till det men jag tror han är känslig mot råg också. Kanske även mot havre jag vet inte...men havre i flingorna en gång per dag verkar i alla fall gå bra.
Korn har vi inte testat än, har inte hittat något att testa det i liksom...så jag vet inte om vi ens SKA testa det just nu.
Ska ringa dietisten nästa vecka och hör om vi kan få det på livsmedelsanvisning nu för nu har vi kört utan i ett halvår, då borde vi ju vara berättigade till det. Vi har ju testat o vi är ju säkra på att han ska köra naturligt glutenfritt och då är det ju ändå inget annat sädesslag i så då behöver vi ju inte ens testa det.
Han är som en ljusstråle och han är världens goaste unge. Inte alls sånt hemskt humör längre. Humör har han
Jobbigt när man håller på att utredan allergier! har hållt på sen sonen föddes och han är ju 20 månader nu. Börjar tröttna