Kavat skrev 2010-09-20 19:39:01 följande:
Eligrabbarna skrev 2010-09-20 18:50:23 följande:
Hur vanligt är det att man reagerar med andra symtom än eksem vid kontaktallergi...eller alltså typ om man bakar med vetemjöl o sen att det yr runt? fått för mig att det mestadels är eksem då men jag kan vara helt ute o segla.
Jag funderar mer o mer på om det inte är så at han är känslig för att man har mjöl hemma...för nu har jag ingen aning om vad han fått i sig ooch har ett hemskt humör o sover dåligt.
Tror inte direkt på att den minimala mängd korn han får i sig av flingorna ska påverka honom när han kunnat äta både havre och råg utan att reagera på samma vis.
Jag tror faktiskt mer på flingorna om han nu inte blir bättre. För vete, råg, korn och havre är ju "släkt" och det finns ju som sagt personer som bara reagera på en sak eller på några eller alla. Vad är det som säger att han inte är allergisk mot vete och korn? Precis som vissa tål ärtor men inte bönor osv.
Och om han bara blir sämre betyder väl i så fall att han blir mer och mer allergisk mot korn och reagerar mer och mer på mindre och mindre mängd.
Sen är det som vanligt det där med vattenglaset. Lite funkar men misstag med macka, mjöldamm, var det play doh på dagis också? och flingor, ja, där gick gränsen?
Jag har som sagt ingen aning. Men lite andra tankar i alla fall.
jo jag förstår men min tanke är "hur fan får jag bort allt?" om edt nu är så att han är så allergisk så blir det ju väldigt svårt att ha honom på dagis om han ska vara helt fri från allt damm, o allt sånt?!
kanske bara är dum, men jag tycker det känns otroligt svårt.
vi har tagit bort flingorna nu så vi får väl se vad som händer...