Kavat skrev 2010-12-08 21:04:07 följande:
Läste tillbaks innan (sök på ditt gamla nick) och då var han ok en kort period åtminstonde. Även nätter om jag tolkade det rätt. Men exakt vad han åt då vet jag inte.
Jag envisas med att påstå att han inte är ok på nätterna är för att det är något som stör honom och jag tror på allergi. Men vad det är, om det är vetestärkelse, havre, råg, mjölk eller något annat...???
Det är för mig typexemplet på allergi, din son och min reagerar så lika på så många saker, så jag kan nästa sätta något på att det är något som stör, som gör att han vaknar. Min son behöver alltså bara vara hemma och äta hos min mamma och inte tvättat händerna eller liknande för att han ska vakna och inte vilja sova. Men som sagt, han blir ju eksemig också....
I och med att han sover så dåligt, har ni testat tillfälligt med tavegyl eller aerius och sett om det hjälper?
Spyr han något, kväljer?
Jo jag tror också det är nåt som stör honom annars så sover ett barn hela nätter vid 2 års ålder. Han sov ju hela nätter när han var mellan 3-7 månader ungefär o enligt bvc sköterskan så bör han därför sova hela nätter nu. visst att han kortare perioder kan vakna men han ska inte vara vaken flera timmar per antt om han en gång lärt sig sova hela nätter o det tycker jag låter logiskt.
Jo det stämmer att han mådde bra en period o det var nog då vi hade både vete och mjölkfritt...så frågan är om det trots allt är så att han inte tål mjölkprotein?! Han reagerade dock inte på detta på något sätt isf på flera månader...men det kanske kan vara så ändå?!
Vi kör ju utan vetestärkelse om vi kör vetefritt.
Får se nu när vi har vetefritt så får vi se om det blir helt bra eller om det är något mer vi måste göra.
Nä vi har inte testat några som helst mediciner.
Han spyr inte eller så, på nätterna är han bara PIGG!!! Några ggr blir han helt GALEN även på natten. Man får nästan inte kontakt med honom då. Han skriker o sparkar i väggen och inget annat än att mamma kommer funkar...men detta kanske händer 1 gång per månad, annars är han bara PIGG!