Blå Flygare skrev 2010-12-12 13:13:51 följande:
Vi har tagit test för att se hur inflammerad tarmen är och på så sätt uteslutit Chrons och andra inflammatoriska sjukdommar och samtidigt konstaterat allergisk reaktion i tarmen. Patch har ju inte visat något - skönt att ha något test som visar att allt inte är inbillning

Vi har även tagit test för celiaki som inte visade något. Vi har tagit test för CF och röntgat lunga och hjärta - som allt var bra tack och lov.
Utbudet på livsmedelsanvisning skiljer något åt mellan landstingen. Här i vgr finns lailas gula. Också sempers grov och ljus mix. Pofiber. Pastan. Lasagneplattor. Det är det jag har i huvudet.
Ok det var lite det jag for efter...ska ev be en gasteroenterolog som är expert på barn att undersöka E så vi får lite klarhet även om jag känner mig ganska säker på allergi så vill man ju ändå uteslutta värre saker.
Ok då ska jag kolla med dem vad de har för utbud. Hon verkade så himla säker på att det var så små mångder som hon kunde skriva ut eftersom han var så liten sa hon...ska forska vidare i det där.
Föresten, nu har han fått ETT utbrott sedan i tisdags och det var när vi åkte bil i går och det brukar han aldrig gilla annars heller!! Helt otroligt att börja få tillbaka sin goa son igen. Nu sover han varannan natt och varannan natt är han vaken, så förhoppningsvis betyder det att han är på g att bli bättre även på sömnen *håller tummarna* (man slutar aldarig hoppas

)
Han är aldrig arg vid måltiderna längre, mer än nån gång när man inte förstår vad han säger men om han väl fått fram det så slutar han var arg = inga utbrott utan bara vanlig 2 årsilska
Såååå skönt!! Men sån ångest för att jag inte gått på min känsla hela tiden utan lyssnar på min sambo!!! GGAAHHH!!