Maca skrev 2012-11-22 22:25:45 följande:
Lokesmammi: vår läkare pratade om näringsdrycker, vet inget om dessa men hon sa att de kan hjälpa till med viktuppgång. Ger ni ert barn någon mjölkfri ersättning? Sen jag fick tipset från dig med att ta bort havre så har jag köpt till nutramigene som jag lägger i rismjölken när jag gör gröt eller välling för att han ska få i sig extra näring. O han har ju gått upp i vikt och så har han fått 4st tänder på en o samma gång. Han fick 2st tänder när han var 8mån o sen dess har det stått still. Veckan efter att vi tog bort havren kom de 4st. Han är också mycket piggare o gladare kille. Har du ditt barn på dagis? Hur är ditt barn i utvecklingen?
Vi har varit hos en dietist för att se näringen han får i sig om det är för lite pga dålig vikt uppgång och vi fick godkänt. Han får i sig tillräckligt så vi behövde inge näringsdrycker. Sen är det mjölk i dom så det passar inte oss iaf. Vi har althera som vi gör välling på. Gröt vill han inte ha längre som vi också gör på ersättningen.
Va skönt att han mår bättre nu. =)
Han har det bra på dagis. Dom tar bra hand om honom där. Han får sin mat i egna karotter, allt som är hans är märkt med hans namn. Jag har berättat om min oro med maten att ha honom på dagis, pratade bara negativt o de har gjort allt för att det ska kännas bra för mig. Jättebra! =)
Han är sen i utvecklingen. Han är efter. BVC sköterska sa att han inte har tid o utvecklas för hans kropp håller på o fajtas med allergin! =) hehe. Han har varit så nöjd med o ligga på magen o titta på allt. Han börja åla när han var 10mån, krypa när han var 12mån, gå strax innan 1.5år. Pratar inte ännu.