Allergitråden
Tes: eller magsjuka;) mina barn och jag har flera ggr bara kräkts en gång vid magsjuka. Hoppas hon tål baljväxter!!!
Tes: eller magsjuka;) mina barn och jag har flera ggr bara kräkts en gång vid magsjuka. Hoppas hon tål baljväxter!!!
Sonen mår bättre än någonsin och ändå så får han mjölk (vilket vi inte trott han varit allergisk mot sedan i somras men vi skulle ju ändå testa enl läkaren) samt att vi haft ett par incidenter med vete (små mängder men ändå!) hur kan det komma sig?!?!?
Lillasysteryster: ja du,otroligt märkligt. Såhär har det ju varit förut i omgångar och det är det som får oss att bli så osäkra. Ibland kan han inte komma i närheten av vete typ och ibland märker man ingenting...
Mjölk har han fått i en vecka ca. Är uppe i ett glas mjölk eller ca 2 dl yoghurt.
Mithrandil: det konstiga är att aeromir är vidgande KORTTID och pulmicort är avsvällande och långtidsverkande. Därför verkar det helt galet att ni bara ska pumpa i henne massor av aeromir som bara räcker en kortare stund.
Det är ju inte farligt men det ät jävl
Jäkla telefon...
Jag skulle skriva att det ju Inter farligt men jävligt olustigt att få för mkt då man kan få hjärtklappning och liknande. Det kan ju i sin tur leda till att de blir ledsna och har svårt att sova etc, inte bara att de blir speedade..
Mithrandil: jag tror fortfarande hon behöver pulmicort i avsvällande syfte.
Ang den där köldallergin...funderar kring sonens röda kinder. Han får ofta hemskt mycket rödare kinder än andra barn. När han varit ute är han helt ILLRÖD och det sitter i resten av dagen oftast medan storebror som bara blir lite rosig om kinderna och det försvinner efter 1 timme eller nåt.
Han verkar ju helt klart bli sämre på hösten/vintern. I somras t ex var han jättefin om kinderna trots att han fick i sig vete under en period. Det var då vi började tveka kring hans allergi. Det börjar alltid runt oktober och sedan fortsätter det till april-maj ungefär...kanske är nåt sånt med honom?!?