Allergitråden
Sluta!!! Ni har ju beviset nu.
Sluta!!! Ni har ju beviset nu.
älsklingen: åh vad skönt, äntligen!!! hur fick ni tag i den läkaren??? Underbart om han tar sig an lillasyster också!!! Kram
NÅgon som vet om ikea har sin allergiguide på nätet någonstans?
Det har ju blivit så billigt på IKEA nu så vi har varit där typ 1 gång i veckan nästan och ätit lunch. vi har köpt köttbullar i tro'n om att det inte var något vete i det. Kan för mitt liv inte förstå varför det ska vara vete i köttbullar, men sen i går fick jag för mig att titta i allergiguiden o då stod det att köttbullarna innehöll gluten!! Skulle vilja veta exakt vad det är i, men innehåller det gluten så borde det vara vete i eller hur??
Kanske edt som förklarar att han inte blir helt bra i magen hmm...
Måste fråga; när ni är ute på t ex restaurang, marknader eller liknande och ska äta "ute" och ni frågar om maten innehåler en viss sak, litar ni på deras ord då eller ber ni att få se innehållsförteckningen?
Både i går och i dag har vi varit iväg då det varit marknad här i samhället. Vi frågade båda gångerna (hamburgare resp korv) om det innehöll vete. De gav nekande svar och de verkade väldigt säkra. Vi litade på det men sen har sonen blivit röd om kinderna igen och i nattt vaknade han kl. 03 och vägrade somna om förrän kl. 05:30 då jag fick gå ut och gå med honom i vagnen!! Han skrek efter mamma hela tiden och ville gå på pottan, men det kom inget. I dag bajsade han på pottan och då var det hårt först och sen kom slemmigt bajs
hmm han var ju hård i magen efter att vi ahde varit på IKEA och tagit fel mat till honom...
Inte konstigt han inte blir helt bra och sover dåligt om han alltid får nåt som är fel
känns så trist! När man frågar specifikt efter vete och de säger ett säkert NEJ på frågan så vill man ju tro på det, men funderar starkt på att antingen inte äta ute nåt mer när han är med eller be att få se innehållsförteckningen, men oftast blir det ju så bökigt
Hade varit vikarie i köket på dagis i dag. sonens kinder är knallröda
får se hur natten blir. De hade ätit pannkaka i dag. Kokerskan hade gjort speciella till E det vet jag för fröknarna sa att den inte såg så god ut så han hade inte ätit så mycket, men hon kan ju ändå gjort fel...
Eller också är det något annat
Mamsie: ja vi vet ju inte riktigt hur känslig han är än. Lite svårare när magen kommer lite efter så att säga. Röd om kinderna är han lite till o från så han kanske är rätt känslig?!