Inlägg från: annakoh1209 |Visa alla inlägg
  • annakoh1209

Allergitråden

idag var jag o tog mitt allergiprov :)
    nu är det två långsamma veckor som väntar tills man får ett svar 

• annakoh1209

jag reagerar kraftigt ute om det har precis regnat o det är på väg o ska torka upp rejält jobbigt, 
    någon som har det så? även när vi diskar eller badar så reagerar min kropp med klåda 

• annakoh1209

fick veta att mina provsvar kommit o fick veta att det är några födoämnen jag är positiv på tyvärr men mer än så fick jag inte veta i telefon utan får mer svar på fredag

• annakoh1209
    Tibell skrev 2011-08-30 19:25:38 följande:
    Nu behövs ni igen tjejer!!

Vilken salva är den bästa att använda om det uppstått sår i eksemen ??

Bellas knäveck ser mindre roligt ut =/
    Hon har, som ni säker ser, kliat så mycket att hon rivit sönder sig. Men vad ska jag använda ?? Försöka med locobase men det sved så mycket så vi fick tvätta bort det...
    Och nu har hon haft eksemen så många veckor att vi måste försöka smörja bort det en gång för alla..
    Tips??

vi använder Emovat medelstark salva
  • annakoh1209

min läkare ringde imorse och berättade om provsvaren till en viss del

jag är inte pollenallergiker, pälsdjursallergiker, eller allergisk emot någon form av blommor

men jag får tyvärr vänta en vecka till innan jag får reda på vilket födoämne jag reagerar på det kunde hon inte mig svar på idag ,nu blir jag väldigt rädd, hur ska jag våga äta allt?

hur ska jag våga känna mig trygg i vad jag äter under den veckan jag väntar på svaret?  

• annakoh1209

en liten kille på mina söners dagis tål ej soja o han äter risenta som en liten tok

själv väntar jag fortfarande på mina svar på mina prover vet fortfarande inte vad jag tål o inte tål 

• annakoh1209
    mithrandil skrev 2011-09-06 10:08:38 följande:
    Ursäkta men jag förstod inte riktigt?
    Äter bovetemjöl menar du?

När får du svaren? Borde väl ändå vara dags vilken dag som helst eller?
    ja jag tycker med att jag bör få svaret snart så jag kan plocka bort det jag inte tål
  • annakoh1209
    skånegås skrev 2011-09-06 13:18:28 följande:
    MIn läkare sa att proverna visar inte på varken pollen eller pälsdjursallergi, men du kan ju vara allergisk mot det ändå, det verkar ju som det... Så klok blev man av det...

Hej! Har en son på 5 mån som är allergisk mot soja- och mjölkprotein. Jag ammar nästan helt, han har börjat gnaga på lite frukt och grönsaker. Sonen reagerar först tre dygn efter att jag ätit något olämpligt, finns det fler här med så sena reaktioner??
    nej det är något födoämne jag reagerar på 
    men även gräs gör det svårt för mig att vara ute om jag inte har fått i mig Clarityn (allergitablett) så jag ska kräva ett pricktest faktiskt
  • annakoh1209

det är så irriterande med våran vårdcentral 

hon påstår att det är inte allvarligt att vara allergisk emot något födoämne 

• annakoh1209

jag förklarade för dem att jag får ont i magen o att jag inte kan leva som en normal människa när jag inte får reda på något
    jag är inte mjölkallergiker o äggallergiker, sa dem men det är något annat samma svar fortfarande, tydliggen hade labbet upptäckt ett födoämne jag var allergisk emot som dem inte testar folk för så på så vis är jag glad att jag ringde dit idag igen
    men jag äter knappt något för jag vet ej om det är tillåtet eller om det är förbjudet sa jag till dem

då fick jag till svars att ett dygn utan mat dör du inte av sa dem

när vi skulle ha reda på 5åringens svar då visade det sig att dem hade fått tillbaka svaren efter en vecka redan men ingen ringde oss utan vi ringde själva då hade det gått 2 veckor varav en vecka i deras dator.
    sen med min sambo tog det 3veckor det visade det sig att hans svar hade legat där hos dem i 2veckor när vi ringde. nu är jag inne på andra veckan imorgon

Svar på tråden Allergitråden