Allergitråden
Är det magen som är sämst hos amanda just nu ? Kan hon ha fått i sig någon bakterie ? Kanske vore bra att lämna avföringsprov och kolla så inget är galet ?
Det låter ju som att det kanske vore bra idé att endast testa neocate ett tag och se vad som händer ? Har för mig att ni testade det sist du var här inne.. Hur mådde hon då?
Vi har faktisk haft det riktigt bra i sommar. Bellas astma är kanon sedan katterna togs bort och hon har fått vara infektions fri.
Sen blir hon fortfarande väldigt lätt anfådd med bukandning och indragningar vid minsta lilla ansträgning... Men så kanske alla barn gör ? Jag vet ju inte :)
Däremot har hon haft flera reaktioner med några slags nässelutslag i hela ansiktet upprepade gånger i sommar. Anledning har vi inte hittat än. Du kan se bilder i mitt galleri under forum bilder tror jag.
Ska på ny läkarundersökning den 31:e. Då ska nya tester tas och ny vikt/längd.
Sist hade hon inte växt alls.
Men sen fick vi neocate och nu när jag vägde henne hemma idag såg det riktigt lovande ut :)
Vad tror ni nässelutslagen beror på? Något i matväg eller kanske att hon varit och rullat i gräset?
Vi klarade aldrig ge enbart neocate sist. Hon blev vansinnig när alexander åt så jag fick ge upp. Vad jag tänker mig nu är att Alexander kanske ska vara hos deras pappa tills allt det här är bättre och så kan jag äta när hon sover så slipper hon se någon äta. vet faktiskt inte vad annars jag ska ta mig till. Det är framförallt magproblem men hon är också lite tungandad. svårt att sova och överallt hela tiden, ganska så hyperaktiv men det kan ju också bero på magen.
De har tagit avföringsprover för ett par mån sen och de var normala. Ska ringa och prata med barnmott imorgon och se om det finns något annat de kan göra eller om det kan vara något annat fel än just maten.
Men troligtvis är det väl något de ätit för Alexander har inte fått skött magen på 5 dagar nu och så har han fått som små konstiga knottror på armbågarna som ibland är hudfärgade och ibland röda. Fångas inte på bild.