lessismore skrev 2011-08-18 13:06:00 följande:
Vad bra att kunna ge tips (buljong) som hjälper fler! Den som känner någon jägare kan ju fråga om ni får köpa (eller hämta gratis!) märgben från älgjakten, många jägare slänger dessa tyvärr.
Kan även tipsa om att ge mycket vatten (rent vatten, ej smaksatt).
www.watercure.com/
Om du kokar kranvattnet över 3 min försvinner allt klor, bakterier och många andra "lättflyktiga" ämnen.
Tex
rentdricksvatten.wordpress.com/koka-vattnet-i.../
Om man som förälder själv har astma/allergier (eller ledvärk) kan man ju prova att öka vattenintaget markant och se om ngt händer (om det gör det så behöver troligtvis även barnet mer vatten). Men ökar man vattenintaget mycket kan kroppen också behöva mer salt (havssalt utan tillsatser). Detta är ju delvis ett kontroversiellt råd och jag har inte gett mina barn så mkt salt som reckommenderas ovan men jag har varit med om att några saltflingor på tungan (ihop med vatten) fått bort pip på inandning efter att vår son ätit banan. Läs mer på länken ovan... (Det är ju ingen som tjänar pengar på att andra kokar sitt vatten och dricker mer vatten så även om man tillhör gruppen "skeptiker" så kan det vara värt att prova detta råd).
Fru Fenoma: Vi har inte klart med barn till vårt familjesystem, många yngre har hört av sig (och några äldre) men ännu inget klart...
Skickade sms till min faster och fråga om dom ska jaga älg!

hehe
Quinoa: är det ngt man kan äta om man är allergisk mot sädesslag? Jag har inge koll på sånt...måste lära med allt sonen kan äta tills det är dax för honom o äta ordentligt! =)