2små2stora skrev 2011-10-06 20:27:04 följande:
Ska pulmicorten komma ned ordentligt och göra nytta behövs det airomir innan. Rossel och hosta är tydliga tecken på astmabesvär så nog behöver hon airomir också. Väntar du tills hon får indragningar har du väntat för länge och då tar det mycket längre tid att få henne bra igen.
Aj fasen. Tack för att du berättade för det har ingen annan gjort. Jag ringde även allergimott och berättade om besvären och de sa att det var dags att börja med pulmicorten, men de sa aldrig något om airomir. Trodde vi bara skulle ge den vid akuta besvär? Tusan, man är fortfarande hemskt outbildad inom allt det här. :) Man borde väl ändå komma in i det snart? Jättestort tack igen! Ska genast börja med även airomir.
älsklingen: Tack! Japp, då börjar vi igen då. Men ska vi ge airomir 2 gånger om dagen då? Innan pulmicorten? Eller var 4e timme som innan?
Mollipect har hon ingen, enda hon har heter lepheton (nåt liknande) och den vill jag inte ge henne. Har för mig det var morfin eller liknande morfin i den. Hon fick den mot astma hosta i vintras men det var något i den som gjorde att jag inte ens hämtade ut den.