Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Allergitråden

Tibell skrev 2011-11-25 11:19:50 följande:
    Mithrandil : Okej. Fixar jag :)
    Tack! vad gullig du är.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    Prince or Princess skrev 2011-11-25 19:39:59 följande:
    Kavat: visst brukar du köpa teff-mjöl? Var får du tag på det?
    alla coop jag varit på har haft teff. :)
  • mithrandil

Hur lång tid kan jag räkna med att det tar innan Alex är sig själv igen efter lapptestet? Han mår fruktansvärt dåligt och bråkar och tjuter större delen an dagarna ännu. Sen undrar jag när eksemen går bort. Har smort honom med kortison och locobase repair men det verkar inte vilja ge sig.

• mithrandil

Älsklingen: det är inte så att hon fått i sig något mer? Tyckte senaste bilden på hennes mun såg sämre ut än bilden du la upp någon dag innan.

• mithrandil

Suck, pust och stön!
    Tar det aldrig slut?

Jobba, flytta och ta hand om en fruktansvärt jobbig unge tar knäcken av mig. :(  

Hade jag vetat att det skulle ta såhär hårt på Alexander att göra ett patchtest kanske jag aldrig gjort det.
    Ska han inte bli bra snart? Skrikig, grinig och jävlig dagarna i ända. Hyperaktiv och olydig. Sover inte ordentligt. Bajsar ohyggligt äckliga bajsar och fiser hela dagarna. Tänk att man kan reagera så mycket bara av att ha något på huden. :S

Jag kommer nog inte provocera något här i första taget iaf. Så mycket är säkert.            

• mithrandil

Kavat. Jag har lyckats slarva bort ditt nr. Vad har dietisten för nr? Fick mail från förskolan, de kommer börja servera ägg och normalkost till mina barn från måndag. Det är helt sjukt och jag behöver ett intyg så fort det bara går

• mithrandil

Detta är kostchefens beslut. Jag skulle lämna intyg trots att det inte finns krav på det här senast 1 dec. Har bett om intyg men har inte fått något och nu kan man inte komma åt Allergimott före 13 dec.

Mina barn får inte gå till förskolan innan det är fixat med specialkost. Jag får försöka ta ledigt eller stanna hemma för vård av barn eller något. De är ju inte sjuka men går de till dagis kommer de ju bli det. jag har god lust att anmäla detta någonstans. Det är helt sjukt. :(

• mithrandil

Mamierica: Ja, båda mina barn är multiallergiska och tydligen ska de inte få någon specialkost fr.o.m måndag eftersom jag inte lämnat in läkarintyg. Helt sjukt, jag har ju bett om det, men jag kan ju liksom tvinga läkaren att skriva ett intyg innan ett visst datum bara för att de fått för sig att de ska ha det senast 1 Dec.

miralicia: Tack! Vet ärligt talat inte hur jag ska göra. Har inte haft annat än problem och möten sen Amanda började på förskolan 25 augusti. Det går åt ungefär 1 tim i veckan på att svara på frågor. Möte med storköket, möte med kokerskan, möte med rektor, kostchef och förskolepedagog, det tar aldrig slut. Varje gång säger de att de inte kan ha mina barn där för att de har för många allergier och att de borde gå på allergiförskola istället. Tror nästan de gör allt det här bara för att jävlas för att jag inte går med på det.

Jag ska ringa till chefen för förskoleverksamheten i kommunen på måndag morgon och sen tänker jag anmäla detta på något vis. De säger att de finns för barnens bästa, men hur bra är det för mina barn att äta normalkost för att deras läkare inte skriver ut intyg lika snabbt som de begär? Jag tror att de tror att jag hittar på alla barnens allergier och att jag gör det här för att det är roligt. Men de har ju själva sett alexanders rygg, att han fick utslag på allt de testade. Varför tas jag ännu inte på allvar då? :( Nä fy. Idag var ingen bra dag. Hur länge ska man orka kämpa emot alla? Hade det inte gällt mina barn hade jag gett upp för länge sen.

• mithrandil
    Prince or Princess skrev 2011-12-02 20:33:09 följande:
    Vet inte om jag är extra nedstämd eller nåt, men det känns så himla jobbigt och orättvist att vi måste slåss för allt :( (varför det känns orättvist vet jag inte riktigt, bara känns så). Tack för erat stöd kavat o 3busfrön! Känns lättare nu. Tur maken har fått lite jävlar anamma i sig efter denna allergi"omgången" (räknar ju kallt med att det ska gå över lika snabbt även för lillasyster ) Han har (självmant!!) sagt att han ska ringa dietisten nästa vecka och fråga hur hon tänkt egentligen. Jag ska visa honom era svar så han får lite mer kött på benen tack! Imorn ska vi testa med ren havre, ska bli intressant! Men helt otroligt nog har jag inte hittat teff i en enda affär i hela Gbg.. Tur vi har planerna inställda på kba snart. (är den väl slut där då bara för det..)
    De har teff på ica maxi i mölndal.
    Tror att de även har det på ica fokus vid liseberg.

Hoppas havren funkar bra! 
Svar på tråden Allergitråden