Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Allergitråden

tack tjejer!
    Ja håll tummarna nu! :D

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil

Tack tjejer!
    Känns verkligen skönt om det blir så att vi får komma.

Men hur skriver jag egentligen en egen remiss?
    jag trodde det skulle finnas något förtryckt formulär på hemsidan eller något men det verkar itne finnas det. 

• mithrandil

Prince or princess: låter i mina öron som om det är olika reaktioner och inte en och samma. Men jag kan ha fel.

• mithrandil

Kavat: Du som kan allt. :D vet du hur man skriver en egenremiss?
    Hur går det för er därborta? {#emotions_dlg.flower}

• mithrandil
    Miralicia skrev 2011-11-08 19:42:28 följande:
    Bara att du skriver ett vanligt brev eller mail där du förklarar att du vill göra en egenremiss till dem och sen förklara vad det är du vill ha hjälp med (patchtes?t om jag hängt med i diskussionen korrekt) och förklara bakgrunden/motivera orsaken till varför du vill göra det. Och sen skickar du det dit du vill komma (NÄL? eller vart är det ni funderat på).

Svårare och mer komplicerat är det inte. Finns inga särskilda mallar så. Förklara vad och varför du vill komma dit.
    Jahaja.. det var ju enkelt. :) Tur att jag ska jobba natt i natt. Då har vi att pyssla med.
    Allergikonsulenten gav en  hel lista med grejer de ville veta men jag har nog glömt hälften.

Ja det är ett patchtest jag är ute efter och konsultenten jag pratade med trodde nog att det skulle vara helt i sin ordning och att vi skulle få komma innan jul. Men då måste jag ju få iväg egenremissen också. :)

Stort tack ska du ha! :) 
  • mithrandil
    LokesMammi skrev 2011-11-09 17:21:34 följande:
    Men va????? Det har ingen sagt till mig! Visserligen har dom inte testat honom för allergi mot korn! Men va???!!!! Va sur jag blir! Jag har blivit tillsagd att ge Risdryck med + kalk från Ricedream!
    Då är det alltså Carlshamns risdryck vi ska köpa?????!!!!
    Demon
    Ifall du har gett ricedream och inte märkt någon reaktion så borde du kunna fortsätta.
    eftersom ricedream inte ens innehåller några spårbara mängder av kornmalt så borde det vara extremt ovanligt att barn reagerar. Men klart, vissa, extremt känsliga kan säkerligen reagera på det. Det är det ju redan några barn som har gjort. Men onödigt att sluta med något om man redan provat och tyckt att det funkat. 
  • mithrandil

kavat eller miralicia, skulle någon av er kunna läsa min egenremiss och se om ni tycker den duger eller om jag missat massor?

• mithrandil
    Prince or Princess skrev 2011-11-09 18:40:30 följande:
    Eller kan det vara så konstigt som dietisten säger; att hon reagerar nu för att det blir för mycket ris totalt idag? Då borde det ju funkat om jag hade gett potatis en gång om dan?
    Tycker mer att det låter som om det är neocaten som gör det om jag ska vara ärlig.
    Om hon har eksem varje dag och aldrig blir bra. Annars tål hon kanske inte kött? Har ni testat ge enbart viltkött?
    Hur gammal är hon? Är hon tillräckligt liten för att kunna äta enbart neocate för att se om hon blir helt bra?

annars kanske eksemen inte är allergirelaterade över huvudtaget.
Svar på tråden Allergitråden