Allergitråden

Ha en bra helg ni med!

t0va: Ja, ungefär som miralicia skriver. :) Allergiförskolan ligger 1,5mil ifrån vart vi bor. Andreas jobbar 2,5mil åt andra hållet och jag själv jobbar natt, ca 5-7km hemifrån. skulle jag ha barnen på fsk skulle det innebära att jag får köra 3,5mil kl 7.30 på morgonen efter att ha jobbat vaken natt 12timmar. Inte populärt. Jag är knappt nog kapabel att köra mig själv hem just då. Sen hinner jag knappt sova något alls innan det är dags att köra 3mil för att hämta. Ohållbart med andra ord.
Dessutom behöver de vara här i byn, det är ju här de kommer behöva lära känna kompisar som de kan leka med när den dagen kommer. Det är barnen här som de kommer gå i skolan med och går de inte dagis här kommer de nästintill räknas som utbölingar och det känns inte helt bra det heller. Det är en ganska inhemsk liten by vi bor i och det är inte lätt att komma in i gemenskapen om man kommer utifrån.
P o P: Ja, det är faktiskt ganska så gott. Men brödet finns i frysen så man har bråttom hem efter att man köpt det. Tar det för lång tid så det hinner börja tina upp för mycket är det oätbart.
Det heter garbos quinoabröd.
Kavat: Tack! :) Många, många kramar till dig med! Hoppas du och barnen kan få det lite enklare framöver.
Snart är det ett nytt år, med nya möjligheter. :) Förhoppningsvis blir 2012 ett bättre år än 2011, året som gud glömde. Hehe. :D
Är nästan helt säker på att Alexander lider av näringsbrist. :(
Ska försöka få tag på vår dietist imorn så att hon akut kan näringsberäkna honom.
Men vad har man för symtom om man har näringsbrist?
Alexander är blå/röd/svart under ögonen och har djupa gropar.
Dessutom börjar han bli gul i huden, kring näsan och upp mot kindbenet. Ser nästan ut som blåmärke som är påväg bort. Vet inte om det är något tecken på näringsbrist, det är att jag gått igenom matdagboken som gör mig orolig.
Är näringsbrist farligt?
Detta är typ vad han får i sig på en bra dag och det är typ det enda han går med på att äta.
I boken har det sett ut såhär de senaste 2-3mån.
250ml bovetevälling. Risdryck, vatten och bovetemjöl.
1 äpple och vatten
8 köttbullar utan någonting till, äppeljuice att dricka.
3 riskakor med mjölkfritt smör, äppeljuice att dricka.
ris och köttfärssås
250ml bovetevälling
Miralicia: skulle verkligen vara jättesnällt! Jag verkar inte få tag på vår dietist trots att jag både ringt och mailat.
Kavat: nä, han har haft krupp men det var länge sen nu. Han låter helt ren från luftrören.
Prince: har försökt med smoothis men han vägrar. Känner av minsta korn av neocate i allt jag försökt dölja det i.