• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

ingen ÄL ännu, blir tokig snart. GYN på måndag ska jag banneme ringa. tröttsamt detta.

• MiHijo

Sitter nu här och väntar på att gyn ska ringa upp mig, ingen ÄL i sikte ännu och jag är så förbannat trött på att behöva vänta in den så länge varje gång. GRRRRR!

Så nu får dom bannme ge mig trippeldos :D

Har inte kunnat skriva nu sen i lördags, men fick åka in akut till akuten i lördagskväll. Fick så svårt att andas och det krampade sååååå under högfer bröst och ut på sidan och över bröstet och hela jäkla högerarmen. Har fortfarande ont och väntar även på att vårdcentralen ska ringa tillbaka... suck att man måste vänta så mkt.

tagit blodprov idag på dag 22 med. vad är der för mening att ta blodprv? vad är det dom ser på dom proverna?

• MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-17 10:47:04 följande:
    dem kan se ifall du har haft ÄL....äter man pergotime så kan ÄL test visa fel
    kan dem visa fel? det ska dom väl inte göra....?
    Hm, åååååh jag är så less på att vänta in den där ÄL hela tiden :S

Hoppas på att dom ringer snart... trött på att vänta på att dom ska ringa med.
  • MiHijo

ok, men sist visade det fast bara att jag hade ÄL 60 dagar efter mensen. men dom kunde ju inte förklara det...SKUMT!

tagit blodprov idag, vet du när dom ser dom proverna. vill ju ha svar NU NU NU.

• MiHijo

Så länge, SUCK!!!!!!!!!! dom sade till mig idag att dom får nog svaret idag!

annakohler skrev 2010-05-17 11:07:35 följande:
    det dröjer en vecka som alla andra prover
  • MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-17 11:23:53 följande:
    skumt att man kan få svar på blodprov så fort...har aldrig vart med om det....så jag vågar inte sääga att du får vänta en vecka
    ok, tog blodprov i lördags på sjukhuset med, och svaret kom efter en timme.
  • MiHijo

håller tummarna att du är gravid!
    När har du BIM?

måste göra lite läxor nu!

• MiHijo
    Yarrow skrev 2010-05-18 13:34:13 följande:
    Skepp å hoj! Här kommer jag igen! 3 omgånger pergotime som inte fungerade för oss :( Fick en tid på kvinnokliniken den 7:e juli! Gaaah! Aldrig att jag väntar i 2 månader.. Så jag bokade in mig för en avbokningstid och fick komma in idag redan! Så skönt. Jaha, så nu tycker min gynekolog att vi ska köra 3 pergotime kurer till, varannan månad. Inte dubbla kurer, eller trippelkurer eller något. Bara en vanlig kur, varannan månad. Känns som om det här kommer ta dig. *suck*
    men enkel kul, och varannan månad? vad är det för en läkare du fått??
    skumt, jag ringde gyn igår, men dom ringde aldrig igår eller idag, så lite smått förbannad här nu. ska ringa dom imorgon igen. grrr, arg.!

annakohler skrev 2010-05-17 11:53:21 följande:
    har BIM den 26 eller 28maj
    okej, jag har bim på söndag om jag räknat rätt, men är helt säker på att jag inte har haft ngn ägglossning ännu.
  • MiHijo

okej, åhhhh ännu argare idag, ringde och pratade in på telefonsvararen idag igen, men tror du dom ringde upp idag? -neeeeeeeeeeej!! dom har alltid ringt upp samma dag innan men inte dessa två gånger nu, idag å i måndags, men hallå........det är redan torsdag imorrn, har dom inte ringt imorn så åpker jag dit på månad, har ju BIM på söndag och får jag mensen så behöver jag ju nya tabletter. skulle ringa i tid å har ju nu ringt en vecka tidigare och dom ringer inte tillbaka, dåligt!!!!!!!!!!!!!

blev det missfall? usch så tråkigt, jag ar hört att de är lättare att få det när man äter pergo, kan det stämma tro? :(
    Jag hoppas på trippel kur nästa gång eftersom jag inte fått ngn ÄL denna månaden, lr iaf inget utslag och inte känt ngt. grrr...

Yarrow skrev 2010-05-19 09:23:41 följande:
    MiHijo- Ja du. Min gamla gynekolog. Jag har iofs aldrig känt så stort förtroeende till en gynekolog innan men jag blev bara lite förvånad. Förmodligen så fick jag inte dubbelkur eftersom jag ändå blev gravid på andra kuren denna gången. Men det blev tidigt missfall. Så nu är det bara att vänta och se om det blir någon ägglossning utan pergo den här månaden. Jadu, kvinnokliniker är inte så lätta att få tag på alla gånger. Ännu svårare att få en tid i någorlunda framtid. Min utsatta tid va inte fören i luli men jag hade tur och fick en avbokningstid.
  • MiHijo

IDAG ringde gyn, men svaret blev att jag fick vänta på tills blodprvet var klart.

När jag lagade mat för en timme sen så ringde gynläkaren, då hade proverna kommit idag och jag hade inte haft ngn ÄL. Så får jag ingen mens på söndag, måndag eller tisdag så ska jag testa mig och se om jag är gravid.
    Är jag inte det så ska jag börja äta provera tio dagar och sen börja med pergo trippelkur.

Först sade läkaren två tabletter med pergo, för han trodde jag bara hade ätit enkelkur, när jag rättade honom så läste han i journalen och sade oj förlåt jag hade läst fel.

Så nu ska jag börja med min trippelkul, men det dröjer ju dock nu då eftersom jag först ska göra ett gravtest senast tisdag om ingen mens dykt upp, sen provera i tio dagar sen pergo trippelkur.

nu ska jag iväg här, men nu är jag glad att jag får trippel iaf och hoppas på att det tar sig nästa gång.

ha de bra tjejer!

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...