• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

aha du menade att du tog pergo på dag tre i mensen istället för dag fem?
    Har de stor skillnad om man ändrar det???

Ok, ska jag fråga nästa gång jag ska äta dom om det inte tar sig denna gången.

• MiHijo

ok, när fick du ÄL sen då?? efter att du börjat på dag tre istället?

åhhh, varför säger alla läkare så olika? blir knäpp....

• MiHijo

jag hade det så sist. jag hade nått fruktansvärt ont sist. jag låg liggandes i sängen ett par dagar, sen fick jag knapra ipren för att kunna gå i skola för att inte missa för mkt, me jag hade så ont så jag var svimfärdig iaf....iprenen hjälpte inte.

annakohler skrev 2010-05-05 16:29:37 följande:
    är det någon som har erfarenhet av om man vet hur det kan komma smärtor i äggstockarna redan?? är på dag 8 efter mens... 6dagar tidigt för äl är det inte det har mina test visat
  • MiHijo
    bollanmollan skrev 2010-05-05 16:32:05 följande:
    mellan dag 16 -20.
    det var ju stor skillnad. men måste jag fråga gyn det nästa gång, kan man inte bara köra på dag tre? :D eftersom din läkare sagt så så kan det ju inte vara farligt???
  • MiHijo

okej...på mitt papper som jag fick stod det från dag fem i fem dagar.
    men jag ska absolut fråga det nästa gång och se vad dom säger. hm!

nej nu måste jag logga ur för en stund.

snuttisen kommer hem från dagis snart och här ska det göras mat.
    men kommer in senare igen när han somnat för natten.

• MiHijo

gör ett test, och får du ondare så tycker jag du ska ringa sjukvårdsupplysningen.

annakohler skrev 2010-05-05 20:43:00 följande:
    nu på kvällen kom smärtan i äggstockarna ännu mer...är det kroppen som jobbar på ÄL nu??? omöjligt mensen tog slut i söndags
    nu ska jag hoppa i säng....trött som bara den. och en heldag i skolan imorgon.
  • MiHijo

Jag undrar om jag ska behöva vänta in ÄL lika länge som sist, 60 j*vla dagar?!
    Åhhh, att det kanske ska ta lika lång tid nu gör mig såååå frustrerad.

ÄL testar visar typ inget alls. Blir så trött på allt väntande.
    Detta tar verkligen på en psykiskt.

Men jag funerar, bli det ingen ÄL denna gången så skiter jag i det sen.
    Sambons familj har ju sina aningar redan och dem ska lägga sig i allt. Kan inte dirket påstå att jag har världens bästa kontakt med dem. I stort sett hatar jag dem efter allt dom gjort min sambo när han var mindre. Och gör det inte lättare när dem ska kommentera saker och ting som dem inte har å göra med överhuvudtaget..

Så ställer mig frågan tusen ggr, är han den rätta jag vill ha barn med? Eller är han det? Jag vill så gärna ha mitt liv med honom, men hans familj förstör sååå mkt :( Allt känns sååå rätt med honom.
    Jag vet inte vad jag gör för fel för att dem ska kommentera å hålla på, är det kanske för att jag är den som säger var jag tycker och tänker om saker när det inte känns rätt.

Vet inte hur många ggr jag skällt ut hans mamma, pappa. Och även hans syskon. Men resten av familjen avgdar jag, farmor/farfar, mormor/morfar. Dom är heeeel underbara...

Åhhh jag är så kluven...

Var tvungen att skriva av mig lite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MiHijo

Men var det inte du som sade att du hade tre ägg eller???

MEN ett STORT GRATTIS!

bollanmollan skrev 2010-05-08 18:02:18 följande:
    trippel. vi började försöka direkt efter vår son kom för 16 månader sen men började med pergo vid årsskiftet, tror detta var nr 3 eller 4 .
  • MiHijo

Det är inte så lätt att skicka i hans familj. Dom kommer ju inte ens glädjas åt det sen heller typ.

Tyvärr så har jag gjrot slut med gubben, men vi ska prata ikväll när han slutat jobba.
    Förstår han inte nu så skiter jag i det.

återkommer in hit när jag mår bättre. men kikar säkert in så det inte blir allt för mkt att läsa.

Yarrow skrev 2010-05-07 18:50:11 följande:
    MiHijo- Vilken kobbig situation. Jag förstår att du tänker som du gör faktiskt och att sedan veta att man kanske inte kan bli gravid på naturlig väg gör ju inte känslorna bättre. Jag tycker att du gör rätt i att ta en paus. Se till att ha en skön vår och sommar i stället med din karl. Rå om varandra och gör roliga saker tillsammans och strunta i hans familj. Sedan tror jag det kommer kännas mycket bättre med ett nytt försök i höst! *mångakramar*
  • MiHijo

Trots det är slut mellan mig och gubben så testar jag med ÄL test, men fan ingen ÄL ännu. Blir knäpp på denna skiten.

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...