Hjälp mollusker....
Hur får man bort dessa?
Hur får man bort dessa?
Man gör väl oftast inget, då dessa försvinner av sig självt. Men man kan ju skrapa bort dem efter att man fått lokalbedövning, men det gör ont. Vet att man kan frysa dem nu för tiden med, men ganska smärtsamt det med har jag hört.
kolla http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=27617
lycka till!
Vi har kletat på en klick Inotyol till natten och sedan satt ett plåster över det. Molluskerna verkar inte gilla Inotyolen, försvinner på ett par dagar.
Jag duttade med tops med Alsollösning på sonen, det torkade ut molluskerna på 4-5 dagar.
Inotyol fick jag också tips om men tycker inte att det funkade för oss dock.
En kompis var son hade det, fick kåvepenin då han fick öroninflammation, efter den kuren var även molluskerna borta. Tog upp det med vår läkare o det var inget de rekommenderade eller skrev ut...men det funkade!
Dutta med en topz med potatismjöl och moluskerna torkar ut på ett par dagar. Gjorde det även när båda barnen hade vattkoppor i fjol, lindrade oerhört att dom aldrig blev röda, såriga och kliade.
Mkt bra tips...börjar med alsolsprit... ; )
Jag fick tipset här på FL att använda Microcid (en antibakteriell kräm) o då försvann utslagen helt på ett par veckor! Kan säga att dottern hade väldigt mycket utslag o kliade sig blodig. Varför ska man låta det försvinna av sig själv (som det står överallt tycker jag) när det finns medel som tar bort det? Annars kan det ju dröja flera år innan det försvinner...