Hjälp mollusker....
Hur får man bort dessa?
Hur får man bort dessa?
Rölli: Men Microcid innehåller syra och kan göra förfärligt ont på skadad hud, vår son skyr den som pesten. Alsollösningen är betydligt mildare.
(Den får man mot svinkoppor vad jag vet)
Mikrocid har jag ju hemma )
Molluscum contagiosum eller vanligare mollusker är en virusinfektion som ger 2-5 millimeter stora hudfärgade knottror (papler) på huden. Viruset smittar vid direkt eller indirekt kontakt.
Läste på www.verruca.se att en hade köpt åt sina barn och att molluskerna hade torkat ut inom 14 dagar. Kasnke det hjälper även dig?
Värt att prova i alla fall
Får testa nåt av detta. Dottern har haft sina i över ett år, o dom sprider sig
Vår dotter fick mollusker vid 2½ års ålder. Till en början hade hon ett par/tre mollusker som senare spred sig till större del av kroppen. Vi provade något preparat vi köpte på Hälsokosten utan resultat. Senare kom vi i kontakt med Naturterapeut Ann Kjellberg (www.naturterapeut.se). Hon skickade oss Tuja i tablettform och i flytande form. Vår dotter skulle ta tabletterna 3 ggr/dag och vi penslade molluskerna varje kväll. Efter två veckor märkte vi stor skillnad och nu, efter ytterligare en vecka med behandling enligt ovan, är hon i stort sett fri från mollusker.
Jag klippte av en jag hade, sved lite men är nu borta :P
Min dotter hade mollusker lite överallt på sin kropp. De försvinner med tiden av sig själva.
Jag smorde in med miniderm flera gånger om dagen då hennes hud var torr när hon var yngre.
Innan hon började förskoleklass hade alla trillat av av sig själva utan smärta eller andra problem.
Tänk på att Molluskerna är vårtor med såna bakterier. det är därför de sprider sig.
Microcid is da thing Det enda som hjälpte oss!