Hjälp mollusker....
Hur får man bort dessa?
Hur får man bort dessa?
Färskt mensblod var det ända som funkade här, fick bort nästan 90st med det.
Det går inte om man har hormonspiral, p-stav eller p-piller osv.
Detta tipset kommer ifrån en barnmorska ifrån Ryssland, det fungerar på vårtor.
Jag vet att det är äckligt men det fungerar, och är gratis :D
Min minste son har jag sett har fått molusker, men jag tänkte testa kolloidalt silver för att se om det har någon verkan, bara för att testa.
Kolloidalt silver tar död på bakterier, virus, svamp och encelliga parasiter.
Vi gjorde ingenting, tog dock 3 år innan de försvann....den sista mollusken försvann oerhört dramatiskt genom att den angreps av ett virus som medförde att den svällde till enorma proportioner före den sprack och torkade ut....
Hej min lilla son har fruktansvärt mkt ont och hur många mollusker som helst, läste att aloe Vera gel funkar jätte bra, nån som vet ?
Det är ju ett virus, så man väntar tills kroppen hittat ett sätt att överlista det. Det kan ta väldigt lång tid. Min femåring har precis blivit fri från molluskerna, det tog ungefär 1½ år. Oerhört tröttsamt och inte trevligt om de är många och kliar. Men vips var de borta1
Här funkade kombinationen regelbundna saltbad (töm ett halvt-ett ) paket i typ halvfullt badkar ett par gånger i veckan. Badda dem med alsolsprit. Gnugga bort gojan när de är sprickfärdiga med alsolspriten. Smeta på lite zinkpasta och sätt plåster över alla som börjar bli stora, så de inte sprider sig. Alltså torka ut dem och förhindra spridning.
Min son hade massa mollusker som fyraåring och vi testade massa hokuspokus och salvor och grejor. Sen åkte vi på sol-och-badresa i två veckor på hösten. Bad i havet, saltvattenpool och sötvattenpool och sol varje dag. De försvann under första veckan där. Så jag rekommenderar semester eller saltbad!
Tips mot Mollusker
Vår son som är två år gammal led av mollusker. Inga kortison preparat eller liknande hjälpte. Han hade dem under hela vänstra armen och ner över magen. Efter 6 månader var vi som föräldrar mycket trötta på hans mollusker och vår lilla son var trött på dem för de kliar ju och såg inflammerade ut.
Var på vårdcentralen och fick tips av husläkaren om att ta vanlig handsprit på molluskerna för att torka ut dem.
OBS hör och häpna efter två veckor med handsprit på morgon och kväll är vår lille sons mollusker HELT borta. Försökte också under hela perioden med mollusker täcka med kläder som body och långärmad tröja. Dert sprids ju när barnet kliar på dem. Handspriten svider cirka 30 sekunder men vår lilla märkte själv att det hjälpte
Vill bara tipsa andra föräldrar om detta
Ps vi hade testat teetree oil salvor, kortison salvor och Thuja som finns rekommenderat på andra internetsidor men ingenting annat än vänlig handsprit hjälpte
Vi gjorde absolut ingenting med det när första barn fick det.
En dag försvann det. det tog oss ett par veckor eller så.
Hon hade en "knott" som gjorde så ont. Så vi knöt en sytråd på den och "strypa den till döds". De gjorde det dagen efter. Sen försvann en och en ...av sig själv...
Eftersom det kliade nåt hemskt på vår dotter ville vi få bort dom.
Köpte alsolsprit på apoteket och baddade molluskerna varje kväll. Förvann efter ca 1,5 vecka
Alsolspriten torkar ut mollluskerna !
Tea tree oil - från hälsokosten. Fungerade KANON.
Medel mot mollusker - http://goo.gl/HoSUG9