• Johans Pillerill

Känns det när man spricker?

Väntar mitt första barn... Har på tok för mycket fritid att tänka på nu när jag går sjukskriven och min senaste noja är hur det känns att gå sönder när man föder...

Så min fråga till er som vet är: Känns det när man spricker? När kroppen ger efter och går sönder... Känner man det precis när det händer? Och hur ont gör det i såfall i förhållande till alla andra smärtor när man föder?

Jag vet att det gör ont efteråt... Men min oro är smärtan just vid förlossningstillfället...

• Svar på tråden Känns det när man spricker?
  • Min högsta önskan

Jag kände då inget.. Sprack lite när jag födde mitt andra barn.

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Joppalojna

Sprack med mitt första barn och kände inte ett jota..Tyckte allmänt att förlossningen var en trevlig och mysig upplevelse..!

• Ida1990

Iof sprack inte jag så jätte mycket, men jag kände bara att det liksom sved och liksom brände till. men det var inget jag tänkte på för just då kom ju huvudet och jag var överlycklig för att barn morskan sa "han har massa hår" det var värre efteråt sen när man skulle kissa. men jag skölde med duschen efteråt istället för att torka så det gick bra.

• luddigamaskrosen

Jag kände ingenting. Det jag kände var när det skulle sys men så var det en svag känsla av att det sved. När jag sedan skulle kissa kunde det svida men jag sköljde med duschen för att lindra.

• Sfinx08

kände inget. va så skönt när BM sa att det var dags för krystning. Kände ingen smärta alls under hela förloss.arbetet eller när lill*n kom ut. fick sys "invärtes" 6 stygn och mellangården 4. Kände inte när de satte stygnen. Jag var fullt uppslukad i mitt barns ögon.

• tossan09

Jag sprack en hel del med första barnet men kände ingenting. Hade fullt upp med att krysta och andas. Sved inte alls mycket när jag kissade sen efter förlossningen.

• tebax

Mig klippte dom upp, det kändes. Som en brinnande och svidande känsla. Skulle väl tippa på att det känns liknande.

• pluvdo

Jag kände inte när jag sprack. Eller, man kände ju kanske att det sved i underlivet. Att bebisens huvud inte riktigt fick plats. Det var dock inte någon smärta i sammanhanget, utan mer ett tecken på att något var på väg att hända. Så tyckte i alla fall jag. Värre var när barnmorskan klippte upp mig för bebisens hjärtslag gick ner. Hon gav mig bedövning innan, men den hann inte verka.

• uppdragmamma

jag kände inget... bränner gör det ju ändå när bebisen ska ut

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
Svar på tråden Känns det när man spricker?