• Johans Pillerill

Känns det när man spricker?

Väntar mitt första barn... Har på tok för mycket fritid att tänka på nu när jag går sjukskriven och min senaste noja är hur det känns att gå sönder när man föder...

Så min fråga till er som vet är: Känns det när man spricker? När kroppen ger efter och går sönder... Känner man det precis när det händer? Och hur ont gör det i såfall i förhållande till alla andra smärtor när man föder?

Jag vet att det gör ont efteråt... Men min oro är smärtan just vid förlossningstillfället...

• Svar på tråden Känns det när man spricker?
  • Gaytjej
    Mariohn skrev 2010-04-08 17:10:40 följande:
    Sprack låångsamt framåt och kände varje mm ända fram till lyckoknappen sprack 
    Jiises! :/ Blev det ordning på ..lyckoknappen sen?
    TS - jag sprack på två ställen och jag tror att jag kände det, men jag är inte säker. Brände till väldigt distinkt i sista krystvärken. Vet att jag noterade att jag troligen sprack, men det var liksom inte intressant för stunden att fundera på hur illa!
    www.donationsradet.se - Du har väl anmält dig?!
  • evelinahjärtaängla

Jag kände att jag sprack! Det brände som eld och jag lite fick panik mitt under förlossningen. Men det var nog mest känslan av att jag märkte att jag sprack som var värst. För sen kändes det inget mer.

• Fabulous87

Jag kände inget när jag sprack! Jag hade mina tankar på att trycka ut den lilla istället..

• Ollibolli

Jag kände väl inte att jag sprack, men däremot brände det och sved en del där jag sprack. Men det var faktiskt inte så farligt. Trodde att det skulle kännas betydligt mer att spricka!

• EmmaoLeon

Ni som inte kände något hade ni bedöving eller?
    Jag kände som fan att jag sprack fast det bara behövdes sys nåt stygn så det var inte så mkt jag sprack.
    O sen när dom sydde gjorde det svin ont för dom sprutade nåt bakteriedödande innan, aj.

Vill inte skrämma dig, men jag vill att du ska veta. Själv låg jag där och var så jävla arg på alla som inte sa att det gjorde ont att föda barn.

För det gjorde så sinnesjukt ont och "förhoppningsvis" ska jag göra det igen, är i v.15 nu så om allt går som planerat kommer jag ligga där igen och undra hur fan jag kunde göra så här mot mig själv en gång till...men det går ju över, det är ju bara i "stundens hetta"

Lycka till!

• skogstok

Jag var också lite rädd för att spricka så jag fick en lokalbedövning mellan benen. Jag gick upp och gick med en gång efter förlossning och kände nästan helt som vanligt. Senare på kvällen när bedövningen släppt så kände jag mig öm. De flesta verkar inte känna av när de spricker, men be om bedövning om du känner för det.

• melamikaela

Kände ingenting, var mitt upp i att skrika att jag ville gå hem.

lucas, min prins.
  • Duefigli

Jag kände nog att jag sprack. Eller - jag vet nu i efterhand att enda gången jag liksom inte kunde hålla tillbaka ett rejält skrik, var när jag sprack och bebis om ut. Sprack uppåt de lite känsliga partierna, nära "lyckoknappen" som någon uttryckte sig.

Dock hanterbart och det gick ju snabbt. Ville inte bli klippt och slapp det, även om jag såg att de tog fram saxen och hävdade att jag inte skulle känna nåt alls. 

• MinaSmåLiv

Med första barnet sprack jag lite och behövde sy några stygn men de kändes inte alls. Kände inget när jag sprack och inget när dom sydde och hade inte de minsta ont efteråt heller.

Mina älskade ungar
Svar på tråden Känns det när man spricker?