Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-04-06 16:53:03 följande:
    Trevligt med ny tråd.Jag vill gärna ha en molo klänning till. Svea har nu:flowerfieldhand-i-handflower (den med små blommor)prästkragarbutterflyesAnvänder dessa klänningar typ varje dag redan nu, så det behövs fler. Men vilka?
    Regnbåge är ju underbar, likaså multiflower(hette blommorna så?), om du kan tänka dig att leta begagnat förstås.
    Av dom nya så har du ju dom finaste redan förutom kaninerna.
  • OsynligtSmåkryp

Åhh, vad underbart det är med sol och bara gångbanor nu! {#lang_emotions_sunny}
    Jag och sambon har fått promenaddille nu under påsken och promenixat byn runt typ, tar visserligen bara en timme men det lilla är det skönt att röra sig på, barnen älskar det också då dom ju får cykla rundan(annars hade rundan tagit tre timmar då det finns en hel del att kika på, haha).

Hoppas att vi kan hålla liv i den här nya traditionen nu, en promenad efter middagen varje dag- det vore inte helt fel!

• OsynligtSmåkryp
    SmillaMilla skrev 2010-04-06 17:01:53 följande:
    ja jag letar gärna beg. Men kanske regnbågen skulle vara intressant. Multiflower, kan det vara den jag redan har?
    Nä, multiflower är den där med stora blommor och mörklila kantband, helt underbart fin! Såldes en sån i FB-gruppen häromdagen, eller den ska iaf säljas där.

Jag är alldeles kär i alla babyklänningar vi har, är väl uppe i 12-13 st eller nåt sånt nu, hua för den dagen då lillfisan vuxit ur dom!
  • OsynligtSmåkryp
    solouniko skrev 2010-04-06 21:01:46 följande:
    Hmm okej, ja jag tycker det är himla märkligt faktiskt. Hoppas inget mer blir så! Har inte tvättat eller använt fjärilarna ännu.. Joo den är ju det, men den är liksom mörkrosa hela basfärgen, som en "hinna" över allt. Blommorna och allt ser också konstiga ut, jätte trist!
    Min ena fjärilströja färgade av sig, dock det svarta på det vita så hela staden såg gråtrist ut. Men det reklamerade jag snabbt såklart, andra tjejens tröja ser inte ut så!
  • OsynligtSmåkryp

Morrn morrn i tråden!

• OsynligtSmåkryp

Nu är dagens shopping avklarad. Väldigt mycket OT dock, men jag var i stooooort behov av galonkläder, allra helst till stora tjejen! Hon verkligen _ligger_ ned i alla lerpölar och bakar kakor/geggar, så inga plagg står emot vätan särskilt länge och all sand och lera som fastnar gör inte underverk för plaggen direkt...Så nu har jag shoppat både fleecefodrat set och ett vanligt, det är nog dom enda kläderna som går att få någorlunda snygga efter hennes framfart denna vår/vinter! {#lang_emotions_surprised}
    Jag avskyr galonkläder, men nu ger jag upp, hennes vinteroverall var tidigare vinröd, nu är den svart/brun och lär aldrig ens bli hyfsat ren, galonkläderna kan jag iallafall spola av och hon kan se okej ut dagen efter.

JAG VILL HA TORR MARK NUUUUU!

• OsynligtSmåkryp
    Zvartaliljan skrev 2010-04-07 11:53:35 följande:
    Oj ny tråd och redan 16 sidor! Jag hänger inte med längre...Har suttit och pysslat nu några dagar med något som var roligt men samtidigt ledsamt att göra...men nu är iaf en av Lovas presenter färdig (quiet thoughts plutt lyser röd så jag hoppas att hon inte ser den nu, ska ta bort bilderna snart för vill ju att det blir en överraskning)www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery...www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery...Den är jättestor så nu kommer det stora problemet....HUR ska jag skicka denna???
    Åhh, vad underbart fin! {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_flower}
  • OsynligtSmåkryp
    llinaa skrev 2010-04-07 14:33:03 följande:
    DEt är nu nya skatteregler i Danmark så danska barnkläder förbjuds i Sverigewww.familjeliv.se/Forum-5-154/
    Ohh, så fruktansvärt! Vad ska vi stackars dansknördar nu ta oss till??? {#lang_emotions_surprised}  {#lang_emotions_wink}
  • OsynligtSmåkryp
    lillronya skrev 2010-04-07 14:35:37 följande:
    Vi får väl flytta till Danmark. Värre än så är det ju inte.
    Nä, klart, det är ju en smart tanke.

*börjar slipa på min obefintliga danska*
  • OsynligtSmåkryp
    lillronya skrev 2010-04-07 14:41:59 följande:
    Ser framför mej när småkrypet grötar till det för fullt. Vad taskigt av honom.
    Vilken syn!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17